فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

فقر فرهنگی و آموزشی بزرگ ترین عامل گسترش ویروس HIV

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز :راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در همایش ایدز آموزش و پرورش منطقه 15 اعلام کرد:  یکی از آسیب های شایع و بیماری های خطرناک بحث  HIVو انتقال آن به صورت گسترده در کشور می باشد ، درست است که قبلا از طریق سرنگ  و تزریق این ویروس انتقال پیدا می کرد ولی با تغییر فرهنگ زندگی و تهاجمات وسیع ماهواره برای این تغییر شاهد آن هستیم که این انتقال از طریق روابط جنسی در بالاترین آمار خود قرار گرفته است ، فرهنگ تغییر در کشورسال هاست که آغاز شده بازی نرمی که با خانوده های ما انجام دادند به بار نشست و اتفاق هایی که نباید می افتاد ،افتاد .

از علت هایی که فرزندان ما رویکردشان عوض شد و خود به سوی HIV  وآسیب های اجتماعی رفتند رها کردن خانواده ها بوده اینکه چرا مادران و پدران ما نسبت به فرزندان خود بی تفاوت شده اند باید ریشه یابی شود . این که چرا افسردگی بین فرزندان ما زیاد شده است ؟ چرا معتقدیم  بچه های امروزی مانند بچه های دیروزی نیستند ؟علت این بی تفاوتی و شاید بی حیایی چیست؟ ما در حالی معتقدیم که بچه هایمان با دوران ما فرق کرده اند که هیچوقت نخواستیم خودمان تغییر کنیم . پدران و مادران ما دائما گله دارند از بچه های امروزی.

ایشان اعلام کرد: جای تعجب است از این تفکر جامانده از تکنولوژی ، قرن 2020را با زمان خود اشتباه گرفته اند این نه فقط مشکل پدران و مادران ما می باشد بلکه مشکل معلم های مدارس مقاطع مختلف تحصیلی نیز هست .

راستینه گفت : سوال من این است پس چرا معلمان ما امروزی نمی شوند و در دهه 60جامانده اند؟ اگر پدران و مادران ما به علت کم سوادی یا بی سوادی در دهه 60جامانده اند چرا معلمان ما خود را به روز نمی کنند ؟ سوالی که شاید تا به امروز هیچ کس از معلمان نپرسیده و یا نخواسته اند که بپرسند.

مبلغ 7000میلیارد مصوبه مجلس سنای آمریکا است برای نابودی فرهنگ ها و بیماری هایی که به ما تزریق می شود چه به لحاظ روحی روانی و چه به لحاظ جسمانی .

 ولی ما در عوض برای فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب ها چه کرده ایم؟

با این وضع گفته شده باید تلاش بیشتری در آموزش و پرورش دانش آموزان صورت پذیرد.

فقرفرهنگی و آموزشی یکی از دلایل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی در جامعه می باشد اما ما نمیتوانیم تنها دولت را در مورد فقر مقصر بدانیم البته که دولت تاثیر بسزا و مستقیمی دارد ولی خود ما هم تاثیر گذاریم.

گاهی اوقات آموزش می تواند فرهنگ ساز باشد ، گاهی اوقات فرهنگ می تواند آموزش ساز شود متاسفانه به دلیل ضعف مدیریتی و ساختاری در دولت و ضعف حمایتی از سوی مردم از فعالیت های آموزشی این بار فرهنگ میهمان آموزش ساز شد .

صحبت ها و تحقیقات مارک پالمر محقق آمریکایی و رابرت مرداک به بار نشست و با نبرد رسانه ای و فرهنگ سازی از طریق ماهواره و فضای مجازی فرهنگ خود را به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی غالب کردند و توانستند فرهنگی که ما مدعی 3000سال قدمت آن هستیم دستخوش تغییراتی کنند که اصلا مناسب نام ایران نیست با این تغییر فرهنگ توانستند در اشاعه ی انواع بیماری های واگیردار و غیر واگیردار و بیماری هایروحی روانی مستقیم تاثیرگذار باشند .

شاید بیشتر مردم ریشه مشکلات خود را در فقر بدانند و با عکس العمل های انتحاری و ناشیانه باعث تشدید مشکلات خود و جامعه می شوند اما توجه به یک آمار بین المللی ما را به فکر فرو می برد که چه کسی مسبب فقر است ،سازمان ملل در تحقیقی که بین 21منطقه در 15کشورجهان را پوشش داده و حدود 4000خانوار را که در یک دوره ی 10ساله از فقر خارج شدند را در بر می گیرد ، علل خروج آن ها از فقر شناسایی شد . بیش از 20% یافتن شغل را عامل خروج از فقر دانستند ، نزدیک 20% ابتکار عمل شخصی و 20% دیگر از کسب و کار جدید یا منبع درآمد جدید نام بردند 5% سخت کوشی و ناامید نشدن را مهم دانستند از این 4000نفر که از فقر بیرون آمدند تنها 3 نفر کمک سازمان های مردم نهاد را موثر دانستند جالب است که 2 نفر فعالیت غیرقانونی و برنده شدن در بخت آزمایی را در خروج از فقر خود موثر دانستند .

زن ها ستون های جامعه هستند ، زن ها با آگاهی درست و راهکار های مناسب میتوانند از بسیاری از مشکلات و آسیب ها جلوگیری کنند.

آموزش و پرورش باید بتواند آسیب های خانواده ها را شناسایی کند و راهکار های مناسبی برای حل مشکلات دانش آموزان در نظر گیرند.

عوامل گسترش ویروس HIV
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *