فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دسترسی داروخانه‌های تهران به سامانه تایید دارو فراهم شد

دسترسی داروخانه‌های تهران به سامانه تایید دارو فراهم شد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل ازخبرگزاری ایرنا، محمد غلام‌نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری اظهارداشت: در داروخانه‌های منتخب نیز کارشناس بیمه سلامت حضور دارد و امور مربوط به تاییدیه نسخه دارویی بیماران را با ورود به سامانه انجام می‌دهد و در داروخانه‌های دیگر نیز مسئول فنی به طور سیستمی با ارسال به اداره کل بیمه سلامت به طور سریع انجام می‌شود.

غلام‌نژاد با بیان اینکه ۲۰۰ قلم داروی بیماران او تی سی در طرح دارویار تحت پوشش بیمه قرار گرفت، ادامه داد: با شرط تجویز پزشک داروهای این بیماران تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه مطالبات داروخانه‌های استان تهران در طرح دارویار تا تیر پرداخت شده و بدهی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سال ۱۴۰۱ تسویه و فروردین امسال پرداخت شده و برای اردیبهشت نیز در حال انجام است.

بیمه رایگان یک میلیون و ۸۰۰ نفر در استان تهران

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: در دولت سیزدهم، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دهک یک تا پنج رایگان بیمه شدند و دهک‌های پنج تا ۹ نیز مشمول تخفیف ۲۰ تا ۴۰ درصدی قرار گرفتند.

به گفته غلام‌نژاد، افرادی که بیمه نیستند می‌توانند برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان دولت یا به سامانه شهروندی بیمه سلامت مراجعه کنند تا از خدمات درمانی در بخش سرپایی و بستری بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی افزود: ۲ میلیون روستایی نیز در استان تهران تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند.

غلام نژاد با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه ناباروری در یکسال اخیر، اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زوج نابارور داریم که خدمات تخصصی دریافت می‌کنند، چهار هزار و ۲۰ نفر خدمات درمانی را با پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای در بخش درمان سرپایی و بستری دریافت کردند.

۵۵۸ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی بیماران خاص پرداخت شد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به وجود ۱۰۱ هزار بیمار خاص سرطانی، دیابت، قلبی و عروقی و متابولیک در استان تهرانف افزود: ۵۵۸ میلیارد تومان تاکنون برای هزینه‌های درمانی این بیماران پرداخت شده است.

تحویل دارو درب منزل برای ۱۷۰ بیمار مبتلا به ام اس

غلام نژاد با اشاره به وجود حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در تهران اظهارداشت: از این تعداد ۱۷۰ بیمار تحت پوشش طرح دارو رسان قرار گرفتند و با رضایت شخصی، دارو درب منزل تحویل می‌گیرند.

به گفته وی، اکنون بیش از ۹۰ درصد پزشکان نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌دهند و از حالت کاغذی خارج شدند و برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیز به صورت آزمایشی در استان تهران در حال اجرا است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *