فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آلرژی می تواند باعث گلو درد شود؟

آلرژی می تواند باعث گلو درد شود؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

آلرژی زمانی اتفاق می افتد که بدن یک ماده خارجی (مانند گرده) را به عنوان یک تهدید درک کند و سیستم ایمنی در پاسخ به آن آنتی بادی و هیستامین تولید کند. این یک واکنش التهابی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کاملاً احساس بدی داشته باشید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، آلرژی فصلی همراه با آبریزش بینی و عطسه است، اما آیا می تواند باعث گلودرد نیز شود؟

گلودرد می تواند از علائم پیچیده در کودکان باشد. با این حال علت گلوی تحریک شده گاهی اوقات چیزی جز آلرژی نیست.

چرا آلرژی فصلی می تواند باعث گلودرد شود؟

آلرژی زمانی اتفاق می افتد که بدن یک ماده خارجی (مانند گرده) را به عنوان یک عامل تهدید درک کند و سیستم ایمنی در پاسخ به آن آنتی بادی و هیستامین تولید کند. این پدیده یک واکنش التهابی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کاملاً احساس بدی داشته باشید. علائم شایع آلرژی شامل عطسه، احتقان، آبریزش بینی، فشار سینوسی و سیاهی زیر چشم (شاینرهای آلرژیک) است. اما تحت شرایط مناسب، مبتلایان به آلرژی ممکن است دچار گلودرد نیز شوند.

دکتر سانجیو جین، متخصص آلرژی و ایمونولوژیست در کلمبیا آلرژی توضیح می دهد که در کودکان مبتلا به آلرژی اغلب تولید مخاط در مجاری بینی افزایش می یابد. همانطور که مخاط از گلو سرازیر می شود، باعث تحریک مخاطی می شود که گلو را می پوشاند و این می تواند احساس گلودرد ایجاد کند.

به خاطر داشته باشید که گلودرد می تواند علل دیگری نیز داشته باشد. ناتاشا بورگرت، پزشک متخصص اطفال، می‌گوید: « گلودرد اغلب با عفونت‌های تنفسی فوقانی ویروسی (مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا) و عفونت‌های باکتریایی (مانند گلودرد استرپتوکوکی) ظاهر می‌شود. گلودرد همچنین ممکن است یکی از علائم COVID-19 در کودکان باشد. تب، لرز و علائم گوارشی (مانند استفراغ یا اسهال) در آلرژی های فصلی رایج نیست.»

اگر علت گلودرد فرزندتان را نمی دانید، با پزشک اطفال خود تماس بگیرید. ممکن است نیاز به تشخیص و درمان آن داشته باشند.

چگونه گلودرد ناشی از آلرژی را درمان کنیم

به گفته دکتر برگرت، می توانید گلودرد ناشی از آلرژی را با داروهای ضددرد غیرمجاز مانند تیلنول یا موترین درمان کنید.

حتی بهتر از آن، می‌توانید با آنتی‌هیستامین‌هایی مانند زیرتک، کلاریتین یا آلگر ، علت گلودرد را از بین ببرید. اسپری‌های بینی استروئیدی نیز می‌توانند تولید مخاط آبکی را کاهش دهند، اما چند روز طول می‌کشد تا اثرگذار باشند.

بهترین داروها و درمان های آلرژی برای کودکان

به عنوان یک درمان طبیعی، کودکان مستعد آلرژی باید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض آلرژن اجتناب کنند. به عنوان مثال، کودکانی که به گرده‌ها حساسیت دارند، نباید با پنجره‌های باز در فصل گرده‌ها بخوابند و باید قبل از خواب دوش بگیرند تا تا حد امکان گرده‌ها را از بین ببرند. به همین ترتیب، کودکان مبتلا به آلرژی به سگ یا گربه باید از این حیوانات دور نگه داشته شوند. هیدراته نگه داشتن و استفاده از فیلتر هوا با راندمان بالا (HEPA) نیز ممکن است کمک کند.

اگر کودک شما علائم آلرژی جدی یا طولانی مدت دارد، با یک پزشک صحبت کنید که ممکن است با معاینه کودک شما و بررسی علائم و سابقه پزشکی او، آلرژی را تشخیص دهد. در برخی موارد، پزشک آزمایش‌های خون یا پوست را برای تشخیص انجام می‌دهد و ممکن است داروهای تجویزی یا درمان با واکسن‌های آلرژی را توصیه کند.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری