فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

کاهش چشمگیر فرزندان شیرخوارگاه‌ها همزمان با پذیرش در خانواده‌ها

کاهش چشمگیر فرزندان شیرخوارگاه‌ها همزمان با پذیرش در خانواده‌ها

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: آمار نشان می‌دهد که چقدر جامعه ما فهیم و بالنده است و ارزش‌ها در آن قوی است و باید برای ماندگاری این روحیه در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مرکز اورژانس اجتماعی استان تهران و شیرخوارگاه آمنه بازدید کرد.

خزعلی در این بازدید ضمن تشکر از حضور و همراهی مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در این جلسه اظهار امیدواری کرد که این همراهی در مراحل اجرایی و عملیاتی هم تداوم داشته باشد و با همکاری همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های متولی امر و در رأس همه آنها سازمان بهزیستی؛ به اهداف معین شده دست یابیم.

خزعلی با اشاره به آسیب‌های جامعه و کمبودها گفت: این نقص‌های صدمه زننده و مانع پیشرفت نه تنها افراد آسیب دیده را درگیر می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن امید و نشاط در جامعه می‌شود و قطع این آسیب‌ها باعث بالندگی می‌شود.

وی گفت: خانواده اساس و ریشه تمدن و فرهنگ ما هست و تمام سرمایه معنوی ما باید روی خانواده صرف شود. از همه عزیزانی که در محیط‌های مختلف مشغول به کار هستند می‌خواهم که مسئله فرهنگ و خانواده را در اولویت امور قرار دهند.

خز علی افزود: رویداد خانواده و فرهنگ عامه از روز خانواده آغاز شده است که ۹ کارگروه شامل مهارت‌های خانواده، ارتباط خانواده، بازی در خانواده، تغذیه سالم در خانواده و… را ایجاد کرده‌ایم تا تمامی مسائل در خانواده را پوشش دهند تا بتوانیم اصلاح فرهنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به تعبیر رهبری در خصوص خانم‌ها، که خانم‌ها هوای تنفس و شرط حیات و زنده بودن هستند و اگر نباشند حیات از بین می‌رود؛ لذا باید نقش مهم خانم‌ها در سازندگی، ارتقای فرهنگ و رفع نواقص و نفوذهای فرهنگی و… را تقویت کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به آمار بسیار خوب و امید بخش کاهش چشمگیر فرزندان در شیرخوارگاه‌ها و پذیرش آنان در خانواده‌ها و همچنین پذیرفته شدن فرزندان معلول در خانواده‌های فرزند پذیر اشاره کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که چقدر جامعه ما فهیم و بالنده است و ارزش‌ها در آن قوی است و باید برای ماندگاری این روحیه در جامعه تلاش کنیم.

وی در پایان از مشاورین امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای قوانین حمایتی خانواده، اجرای قانون جوانی جمعیت در دستگاه‌های خود و تخصیص ارقام مشخص شده از بودجه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیگیری و تلاش کنند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *