فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اقدامات مدیران پایتخت برای ساماندهی «کودکان کار و خیابان»

اقدامات مدیران پایتخت برای ساماندهی «کودکان کار و خیابان»

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری دانشجو، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دوره ششم مدیریت شهری تهران در راستای مهار، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، ارائه خدمات به «کودکان کار و خیابان» به عنوان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه عنوان شده است.

در همین راستا احمدی صدر، مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، معتقد است اگر بتوانیم استعداد چنین کودکانی را شناسایی و کشف کنیم و آن‌ها را پرورش دهیم، در آینده‌ای نه چندان دور جوانانی خواهیم داشت که از بزهکاری و جرم دور هستند و الگویی مناسب برای کودکان نسل بعد خودشان خواهند بود.

با همین رویکرد در قرارگاه اجتماعی شهر تهران که با محوریت شهرداری تهران تشکیل شده، افزایش تعداد مراکز پویاشهر از ۲۰ به ۳۴ مرکز محقق شده است. مراکزی که به منظور آموزش «کودکان کار و خیابان» بازمانده از تحصیل کارکرد پیدا کرده اند.

بر اساس دیدگاه شهردار تهران و برنامه سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری، تمامی مراکز ورزشی و فرهنگی تحت نظر این نهاد عمومی (شهرداری) ملزم به ارائه خدمات به این کودکان شده‌اند و در کنار آن طرح استعدادیابی، حرفه آموزی و توانمندسازی این کودکان در دستور کار قرار گرفته است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *