فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اجرای طرح ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار

اجرای طرح ۲۰۲۰ در محلات کم برخوردار

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: اجرای طرح «۲۰۲۰» در راستای توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات در مسکن مهر دهدشت بعنوان پایلوت استان هدفگذاری شد.

سید علی اصغر شکرایی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: اولین نشست رسمی دستگاه‌های تابعه وزارت رفاه در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در خصوص توانمند سازی افراد در محلات کمتر توسعه یافته اجرایی شد.

وی یکی از اهداف این طرح را کاهش آسیب‌های اجتماعی جهت مشارکت بالاتر اجتماعی عنوان و تصریح کرد: یک محله در استان بصورت کاربردی و پایلوت جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح را خواهد داشت.

شکرایی زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح ۲۰۲۰ محله مسکن مهر یا مهر شهر به اداره کل بهزیستی استان و شهرستان واگذار شده است، خاطر نشان کرد: اقدامات مختلفی در این محله از جمله پایش، سنجش، نیازسنجی و همچنین تهیه یک بانک اطلاعاتی راهبردی از مردم آن محلات محقق شد.

وی بیان کرد: بهزیستی شهرستان راه اندازی فوتبال خیابانی، استقرار خانه بهزیست، تعامل با دستگاه‌های وزارت تابعه رفاه، فرمانداری، هلال احمر و سپاه را بعد از احصاء نیازها بعنوان دستورالعمل انجام داد.

شکرایی زاده انجام و استقرار خدمات تیم مشاوره‌ای توسط بهزیستی شهرستان، تأمین نیازهای اولیه معلولین، توانمند سازی و ارتقای مهارت‌های زندگی را از اهداف طرح ۲۰۲۰ محلات کم برخوردار عنوان کرد.

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه همکاری در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به افراد، همکاری در جهت انجام عملیات امداد اجتماعی به منظور نجات افراد در معرض آسیب اجتماعی و ارائه خدمات فرهنگی با رویکرد دینی را از دیگر مداخلات مربوط به این طرح دانست.

شکرایی زاده از تسهیل خدمات اولیه در اسرع وقت برای محله مسکن مهر، برگزاری جلسات ماهانه شورای همکاری ادارات تابعه وزارت تعاون، رفاه اجتماعی و همچنین تعامل با اداره بهزیستی شهرستان جهت ارائه تسهیل خدمات عمومی در محله مسکن مهر توسط دستگاه‌های تابعه وزارت رفاه به عنوان مهمترین مصوبه‌های این نشست هماهنگی نام برد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *