فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

جزئیات حمایت تحصیلی بنیاد مستضعفان از ۴۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم

جزئیات حمایت تحصیلی بنیاد مستضعفان از ۴۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری فارس، معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان جزئیاتی از اقدامات این بنیاد در حوزه حمایت از تحصیل دانش آموزان مناطق محروم کشور طی ۴ سال منتهی به ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

وحید خاوئی با اشاره به حمایت تحصیلی بنیاد مستضعفان از بیش از 400 هزار دانش آموز محروم کشور طی 4 سال گذشته در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: یکی از وظایف مهم بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت زدایی و توانمندی محرومان کشور، کمک به تحصیل دانش آموزان مناطق محروم بوده و در این راستا طی 4 سال گذشته برنامه های متنوعی را برای حمایت تحصیلی این دانش آموزان در استان های مختلف بخصوص مناطق مرزی و مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد به اجرا درآورده است.

معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بنیاد علوی ادامه داد: در این مدت یکی از اصلی‌ترین اقدامات، تعمیر و تجهیز کلاس‌های درسی مدارس مناطق محروم بوده و طی 4 سال گذشته تعمیر و تجهیز کلاس های درسی نزدیک به 80 هزار دانش آموز توسط بنیاد مستضعفان انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این بنیاد مستضعفان با تامین بیش از 140 هزار بسته لوازم التحریر و نوشت‌افزار برای دانش آموزان مقاطع مختلف مشغول تحصیل در مناطق محروم، تلاش کرده تا تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در این مناطق را در اختیار این عزیزان قرار دهد.

خاوئی با بیان اینکه توزیع 100 هزار دست البسه دانش آموزان نیز در این مدت انجام شده است افزود: برگزاری اردوهای دانش آموزی برای بیش از 10 هزار دانش آموز، برگزاری اردوهای زیارتی برای 2500 دانش آموز و اجرای طرح های بازآموزی و کمک به دانش آموزان کنکوری برای 19 هزار دانش آموز، از دیگر طرح های فرهنگی_آموزشی بنیاد مستضعفان برای دانش آموزان محروم کشور بوده است.

به گفته معاون محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان، طی این مدت بنیاد مستضعفان در مناطق محروم فاقد مدرسه مناسب نیز اقدام به ساخت مدرسه کرده و مدارس احداث شده توسط بنیاد در 4 سال گذشته، امکان آموزش را برای بیش از 20 هزار دانش آموز مناطق محروم فراهم کرده است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *