فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

ضرورت تدوین برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در مدارس

ضرورت تدوین برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در مدارس

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری فارس، کاظمی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، صبح امروز در نشست فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبردها و راهکارها» برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شوراهای هماهنگی در استان‌ها و کمیته‌های ذیل این شوراها، ساماندهی معتادان متجاهر و فعالیت‌های های پیشگیری و بهره مندی از ظرفیت‌های دستگاه از مهمترین برنامه‌هایی است که از سوی ستاد دنبال می‌شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: یکی از اقدامات تحولی این بود که مجمع خیرین یاری گران زندگی در ۲۰ استان ایجاد شده و انشالله در ۱۲ استان دیگر راه اندازی خواهد شد. باید از طرفیت های این مجمع بهره برداری کامل را برد.

وی با مهم خواندن موضوع یاری گران زندگی در روستاها و اجرای آن، عنوان کرد: این مساله مهم در روستاها به اجرا رسیده و برخی استانها توانسته اند اقدامات خوبی را اجرا کنند لذا دبیران شوراها باید اطلاع رسانی و آمارهایی از این که چه میزان کانون‌ها اجرا شده است را ارائه دهند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر ابراز کرد: مطالبه گری از دستگاه های اجرایی و عمق نفوذ برنامه ها به شهرستان ها یکی از راهبردهای ما است که باید شاهد اجرای این برنامه ها در شهرستان ها باشیم.

وی افزود: یکی از سامانه‌های مهم در ستاد نیز سامانه قوام است که تلاش‌هایی در این بخش انجام شده و در کارگاه‌ها به آن پرداخته خواهند شد.

کاظمی ابراز کرد: آموزش و پرورش یکی از راهبردی ترین دستگاه های اجرایی است که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند و برای آموزش و پرورش باید باب مجزایی باز کرد و جلسات ویژه ای برگزار کرد و بر مدار ارتباطات قدم برداشت.

وی تاکید کرد: ما حداقل ۱۲۰ هزار انجمن اولیا و مربیان مدارس کشور داریم و باید بتوانیم برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر را در این مدارس جاری کنیم، به طور مثال اگر ۵۰ هزار مدرسه را جامعه مخاطب قرار دهیم و هر انجمن یک کارگاه برگزار کند، هزاران نفر تحت پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت؛ از این رو باید ارتباط با انجمن اولیا و مربیان قوی باشد و این نیاز به تعامل دارد

کاظمی ادامه داد: ما در آموزش و پرورش سه نقطه کانونی داریم و باید با دانشگاه فرهنگیان، انجمن اولیا و مربیان و مدارس ارتباط بگیریم و برای هر کدام از آنها برنامه‌ریزی های مدونی انجام دهیم.

وی افزود: باید کانون یاری گران زندگی در مدارس فعال شوند چرا که دانش آموزان خودشان فعال هستند و می توانند برنامه‌ریزی کنند.

قائم مقام دبیرکل ستاد در پایان گفت: حدود پنج میلیون دانش آموز در اختیار سازمان بسیج دانش آموزان، دو میلیون دانش آموز در اختیار اتحادیه انجمن دانش آموزان و یک میلیون دانش آموز در اختیار سازمان جوانان هلال احمر هستند. باید در استان‌ها ارتباط برقرار شود، آنجا میدان عمل است و ظرفیت بی بدیلی در سازمان دانش‌آموزان وجود دارد. همچنین برای پیش دبستانی‌ها و مهدکودک ها نیز باید ظرفیت ایجاد و برای آنان برنامه تولید کنیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *