فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

کدام مواد غذایی‌ به کاهش نفخ کمک می‌کنند؟

کدام مواد غذایی‌ به کاهش نفخ کمک می‌کنند؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

نفخ، یک مشکل گوارشی رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند؛ اگرچه در بسیاری موارد، بدون هیچ اقدام خاصی این مشکل از بین می‌رود اما می‌تواند به یک معضل جدی برای سلامت هم تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، در برخی از شرایط نفخ دیگر یک علامت مزاحم نیست و می‌تواند نشانه‌های نگران کننده‌ای داشته باشد به طوری که نیاز به توجه فوری پزشکی را ایجاد کند.

در ادامه به برخی از مواد غذایی که به کاهش نفخ کمک می‌کنند، خواهیم پرداخت.

آووکادو

این میوه‌های گلابی شکل مملو از پتاسیم هستند. بدن شما برای مدیریت سطوح سدیم خود به پتاسیم نیاز دارد. این به نوبه خود باعث کاهش نفخ می‌شود.

موز

داده‌های یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از هر وعده غذایی یک موز می‌خورند کمتر از آنهایی که این کار را نمی‌کنند، نفخ می‌کنند. کارشناسان فکر می‌کنند که این به این دلیل است که با خوردن موز، باکتری‌های روده خاصی را منتقل می‌کنند که به آرام کردن تولید گاز در شکم کمک می‌کند.

کرفس

مقداری کرفس میل کنید تا هیدراتاسیون بدن را تقویت کنید زیرا به فرآیند هضم کمک می‌کند. کرفس همچنین فلاونوئیدهای خاصی (مولکول های گیاهی کوچک) را فراهم می کند که التهاب را در بدن شما – از جمله در روده – کاهش می‌دهد.

زردچوبه

این ادویه که به غذاها رنگ زرد می دهد حاوی مقدار زیادی ترکیب «کورکومین» است. مطالعات نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند علائم «سندرم روده تحریک‌پذیر» (IBS) را کاهش دهد، سیستم گوارشی را تنظیم کند و نفخ را کاهش دهد.

سوسنبر

مطالعات نشان می‌دهد سوسنبر می‌تواند به آرامش عضلات در سیستم گوارش شما کمک کند که به نوبه خود به تسکین نفخ معده نیز کمک می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل، ادویه‌ تُندی است که مایعات داخل روده را به جریان می‌اندازد. این وضعیت به هضم غذا و تخلیه سریع معده کمک می کند که به نوبه خود از ایجاد نفخ جلوگیری می‌کند.

مارچوبه

مارچوبه که ادرار را بدبو می‌کند، منبع خوبی از «اینولین» است؛ فیبری نامحلول که باکتری‌های خوب روده را تغذیه می‌کند و در نهایت کمک می‌کند که دفع منظمی داشته باشید.

رازیانه

این سبزی ریشه‌دار و دانه‌های آن ترکیبی دارند که اسپاسم‌های دستگاه گوارش شما را آرام می‌کند. با اسپاسم کمتر، گاز می‌تواند راحت تر از روده عبور کند تا نفخ ایجاد نشود.

گوجه فرنگی

رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی سطح «لیکوپن»، آنتی اکسیدانی که به عنوان یک ضد التهاب در سراسر بدن شما عمل می کند را افزایش می‌دهد. گوجه فرنگی همچنین مملو از پتاسیم است که سطح سدیم ایجاد کننده نفخ را در دستگاه گوارش کاهش می‌دهد.

کفیر

برخی مطالعات می‌گویند نوشیدن کفیر، نوشیدنی تخمیری شبیه ماست، گاز معده را تا ۷۰ درصد از بین می‌برد. کفیر به تجزیه قند موجود در شیر که می‌تواند منجر به نفخ و درد شود نیز کمک می‌کند.

کِ‍فیر، نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر است که سرمنشأ آن کوه‌های قفقاز در روسیه است. دارای عطر و طعم خوشی بوده و می‌تواند همراه با عسل و سایر میوه‌ها مصرف شود.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری