فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

کاهش ۸ ساعته فشار خون با ورزشی ساده

کاهش ۸ ساعته فشار خون با ورزشی ساده

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

افراد مبتلا به فشار خون می‌توانند با دو فعالیت ورزشی ساده فشار خون خود را کاهش دهند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نیم ساعت پیاده‌روی سریع صبحگاهی می‌تواند فشار خون و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد و شما را سالم نگه دارد.

ورزش صبحگاهی با شدت متوسط، مانند ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع یا راه رفتن روی تردمیل می‌تواند فشار خون را برای ۸ساعت از روز کاهش دهد.

نتایج نشان داد که با اضافه کردن وقفه‌های مکرر در طول نشستن در روز، تاثیر ورزش صبحگاهی بر کاهش فشار خون را افزایش خواهید داد.

در این تحقیق افراد مسن دارای اضافه وزن و چاق شرکت کردند. میانگین فشار خون – به ویژه فشار خون سیستولیک – در شرکت‌کنندگانی که صبح‌ها نیم ساعت پیاده‌روی روی تردمیل را با شدت متوسط انجام دادند، کاهش یافت و اثر پس از آن به مدت ۸ساعت ادامه داشت.

در این مطالعه، مزیت کاهش فشار خون در طول روز ادامه داشت، زمانی که پیاده‌روی صبحگاهی با استراحت‌های ۳دقیقه‌ای در طول نشستن، هر نیم ساعت ترکیب شد.

این استراحت‌های مکرر ۳ دقیقه‌ای شامل پیاده‌روی معمولی (فعالیت بدنی سبک) در طول وقفه‌های مکرر زمان نشستن در طول روز بود.

مایکل ویلر، محقق ارشد این تحقیق گفت: هم برای مردان و هم برای زنان، میزان کاهش متوسط فشار خون سیستولیک پس از ورزش و وقفه در نشستن، به چیزی نزدیک می‌شود که از داروهای ضد فشار خون در این جمعیت برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و سکته انتظار می‌رود با این حال، این کاهش برای زنان بیشتر بود.

ترکیب ورزش و وقفه‌های عنوان شده در بالا برای زنان بیشتر از مردان در کاهش فشار خون مفید بود و ممکن است به این دلیل باشد که آدرنالین (اپی نفرین) در مردان افزایش و در زنان کاهش یافته است.

عامل دیگر این است که زنان پس از یائسگی بودند، یعنی زمانی که زنان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری