فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

چطور می‌توانیم کودک یا نوجوان نیازمند سرپرست را میهمان خانه خود کنیم؟

چطور می‌توانیم کودک یا نوجوان نیازمند سرپرست را میهمان خانه خود کنیم؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، طرح «خانواده میزبان» یکی از طرح‌های سرپرستی کودکان و نوجوانان نیازمند سرپرست است که در یک رویداد ترویجی به پرسش‌ها و ابهام‌ها پیرامون آن پاسخ داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد ترویجی خانواده میزبان با هدف آشنایی بیشتر عموم مردم با این طرح انسان‌دوستانه و تشویق آن‌ها به میزبانی از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، ۱۲ بهمن ماه در سالن اجتماعات کارخانه نوآوری آزادی برگزار می‌شود.

این رویداد که تحت نظارت سازمان بهزیستی و توسط موسسه خیریه طلیعه مهرطاها و با همکاری شرکت نوآفرین (استارتاپ) پرباز و کارخانه نوآوری آزادی برپا می شود، از ساعت ۹ تا ۱۲ برپاست و در آن حدود ۱۰۰ خانواده متقاضی میزبانی از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با شیوه‌ها و شرایط این طرح آشنا می‌شوند.

در این رویداد، کارشناسان و روان‌شناسان، مزایای زندگی در خانواده نسبت به زندگی گروهی در مراکز نگهداری را به صورت علمی و تجربی به مخاطبان توضیح داده و به پرسش‌ها و ابهامات آن‌ها پاسخ خواهند داد.

همچنین، در این رویداد، نحوه ثبت‌نام و درخواست برای میزبانی از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست به متقاضیان اعلام خواهد شد.

این طرح ترویجی که در پی اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب ۱۳۹۲ اجرا می‌شود، از بهمن‌ماه امسال در استان تهران آغاز شده و تاکنون تعداد محدودی کودک و نوجوان به خانواده‌های میزبان منتقل شده‌اند.

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به آغاز اجرای طرح «خانواده میزبان» برای نگهداری کودکان به ایرنا گفته است: این طرح فرصتی برای رشد کودکان در کنار خانواده است.

وی با بیان اینکه مراکز بهزیستی برای نگهداری از کودکانی است که از خانواده زیستی خود محروم می‌شوند، یادآورشد: برای کودکانی که در چنین شرایطی هستند یا والدین نامناسبی دارند، دادگاه مسوئولیت نگهداری از آنان را به بهزیستی واگذار می‌کند.

به عقیده این مسئول در سازمان بهزیستی، در سال‌های گذشته تا دهه ۷۰ خورشیدی بر اساس الزامات قانونی، الگوی نگهداری گروهی کودکان در مراکز بهزیستی رایج بود، اما پس از آن شیوه‌نامه نگهداری تغییر کرد و کودکان در مراکز شبه خانواده نگهداری شدند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *