فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری

پوشش ۹۰ درصدی خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات فوق تخصصی درمان ناباروری در مراکز دولتی با تعرفه ۹۰ درصدی پوشش داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، مریم آزادی درباره خدمات متنوع این سازمان در حوزه ناباروری گفت: دستورالعمل ابلاغی توسط شورای عالی بیمه شامل ۲ بخش خدمات سرپایی از جمله دارو، آزمایشات، خدمات تصویربرداری، ویزیت پزشک و خدمات بستری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سطح و عمق خدمات پوششی برای زوجین نابارور افزایش پیدا کرده است اضافه کرد: از جمله اینکه اقلام دارویی از ۶۳ به ۶۶ قلم افزایش داشته و این خدمات ۹۰ درصد پوشش بیمه ای دارند.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه زوجین نابارور برای استفاده از خدمات ناباروری باید در سامانه های بیمه سلامت نشان ناباروری دریافت کنند افزود: همچنین ۷ نوع خدمت تصویربرداری، ۱۶ کد خدمت آزمایشات ژنتیک برای زنان دارای سقط مکرر و افزایش تجهیزات و لوازم مصرفی برای درمان ناباروری از ۲۸ به ۲۹ قلم با پوشش ۹۰ درصدی تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی تاکید کرد: برای دریافت خدمات فوق تخصصی مانند میکرواینجکشن، لقاح مصنوعی یا IUI و IVF اگر بیمار به مراکز دولتی مراجعه کند، ۹۰ درصد تعرفه دولتی پوشش داده می شود، اما در سایر بخش ها ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی پوشش داده می شود.

آزادی گفت: یکی از وظایف شورای عالی بیمه تهیه و تدوین دستورالعمل خرید راهبردی و ضوابط خرید راهبردی خدمات است که سالانه شورای عالی بیمه این دستورالعمل را ویرایش می کند، در حال حاضر خدمات بیشتری در حوزه ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. ضمن اینکه سازمان بیمه سلامت از انعقاد قرار داد با مراکزی که خدمات ناباروری ارایه می دهند استقبال کرده و تعامل و همکاری دارد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *