فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

نگهداری از ۱۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز «یاورشهر» پایتخت/آمادگی پذیرش ۱۰۰درصدی معتادان متجاهر

نگهداری از ۱۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز «یاورشهر» پایتخت/آمادگی پذیرش ۱۰۰درصدی معتادان متجاهر

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: امروز ۱۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز «یاورشهر» حضور دارند و هشت هزار ظرفیت برای پذیرش دیگر معتادان متجاهر وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، احمد احمدی صدر در آیین افتتاح فاز دوم مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز۳(پویش‌شهر) شهرداری تهران که امروز -۱۴ بهمن ۱۴۰۲- که در قالب پویش امید و افتخار برگزار شد، اظهار کرد: در قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران که به همت شهردار پایتخت تشکیل شد، موضوع آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وجود معتادین متجاهر در کلانشهر تهران چند چالش اساسی داشت، تصریح کرد: یکی از چالش‌های معتادین متجاهر که دستگاه‌های مربوطه اعلام کردند ظرفیت کم برای پذیرش بود؛ دستگاه‌ها اعلام کردند که ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و ظرفیت کافی برای آنها وجود ندارد. چالش دوم عدم وجود ظرفیت برای معتادان منع پذیرشی بود.

احمدی صدر ادامه داد: چالش سوم بر مدار نگاه مترقی و انسان‌مدارانه بود؛ شاید برنامه ترکیبی تربیتی، آموزشی و درمانی به معنای واقعی کلمه وجود نداشت و کمتر مرکزی به این نکته توجه می‌کرد.

وی با اعلام اینکه فاز اول یاور شهر ۹ بیش از هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد، اضافه کرد: امروز فاز دوم این مجموعه با ۲ هزار و  ۵۰۰ هزار ظرفیت افتتاح شد.

احمدی صدر با بیان اینکه شهرداری تهران ۹ مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی برای افزایش ظرفیت ایجاد کرد، یادآور شد: امروز ۹مجموعه تربیتی آموزشی و درمانی شهرداری تهران هفت هزار و ۵۰۰ظرفیت را تقدیم کلانشهر تهران کرده است؛ طبق آخرین آمار ۲۴هزار ظرفیت برای پذیرش معتادین متجاهر در کلانشهر تهران وجود دارد و هزار ظرفیت نیز به دستور فرمانده فراجا در سروش ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه امروز ۱۶ هزار نفر در مراکز حضور دارند و هشت هزار ظرفیت خالی در تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران کفایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص پذیرش معتادان منع پذیرشی‌ به همت شهرداری تهران، گفت: تمام مراکز از توانایی پذیرش افرادی که به عنوان منع پذیرشی از جمله افراد دارای زخم باز نامیده می‌شوند، برخوردار هستند. این ظرفیت برای متجاهرینی که معتاد نیستند نیز وجود دارد.

وی افزود: در خصوص چالش سوم که مسئله تربیت بود ۹ گام انجام می‌شود که شامل سم زدایی، هویت بخشی، سلامت جسمانی، معنویت درمانی، حرفه آموزی مقدماتی، پرداخت به موضوع خانواده این افراد، حرفه آموزی تخصصی ورود به بازار اشتغال و مسئله جامعه پذیری و صیانت پس از خروج است.

احمدی صدر در پایان خاطرنشان کرد: امروز آمادگی پذیرش ۱۰۰درصدی معتاد متجاهر در تهران وجود دارد که این مهم به همت شهردار تهران و ۱۴ دستگاه محقق شد که این همت قابل تقدیر است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *