فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

این معجون آنتی بیوتیک گیاهی است

این معجون آنتی بیوتیک گیاهی است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

ترکیب عسل و زنجبیل امروزه بیشتر به عنوان درمانی برای مشکلات گوارشی و سرماخوردگی شناخته می‌شود مانند یک آنتی بیوتیک گیاهی طبیعی با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ذاتی ضد باکتری، ضدویروس و ضد انگلی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل ازسلامت نیوز، خواص زنجبیل و عسل از مدت‌ها قبل شناخته شده است و برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود. عسل و زنجبیل هر دو فواید فردی خود را برای سلامتی دارند، مانند داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ترکیب این دو مزایای اضافی را فراهم می‌کند. عسل همچنین ثابت کرده است که ماده بسیار خوبی برای انتقال فواید مختلف زنجبیل به بدن است.

زنجبیل و عسل یک داروی باستانی است که به ویژه در سنت‌ها و فرهنگ‌های آسیایی، هندی و عربی محبوب است و به موجب آن از آب و عسل به عنوان وسیله‌ای برای انتقال فواید ریشه زنجبیل به بدن استفاده می‌شود. ترکیب عسل و زنجبیل امروزه بیشتر به عنوان درمانی برای مشکلات گوارشی و سرماخوردگی شناخته می‌شود. مانند یک آنتی بیوتیک گیاهی طبیعی با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ذاتی ضد باکتری، ضدویروس و ضد انگلی است.

ویژگی‌های زنجبیل

زنجبیل ریشه‌ای شگفت‌انگیز با خواص فراوان که در ترکیب با عسل طبیعی یک داروی گیاهی می‌شود. این اثرات آنتی بیوتیکی است و می‌تواند به هضم، سم زدایی، عفونت، التهاب، درد مفاصل، گردش خون، حالت تهوع (همچنین حالت تهوع بارداری) و بیماری حرکتی کمک کند.

زنجبیل برای گوارش مفید است و با تقویت سوخت و ساز بدن، به بدن شما کمک می‌کند تا چربی و پروتئین را راحت‌تر تجزیه کند، ناراحتی معده را تسکین می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند.

ضد ویروس است و بدن را گرم می کند و آن را به عنوان یک درمان کامل برای سرماخوردگی و آنفلوآنزا تبدیل می‌کند.زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان است و می تواند بیماری‌های قلبی عروقی را درمان کند زیرا دارای توانایی ضد لخته شدن خون است.دیابت را کنترل می‌کند زیرا زنجبیل حساسیت انسولین را افزایش می‌دهد. زنجبیل در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.

تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا

عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با مخلوط با زنجبیل یک ترکیب عالی برای سرماخوردگی است. عسل گلودرد را آرام می‌کند. همچنین سرفه آزار دهنده مرتبط با سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را سرکوب می‌کند.

سم‌زدایی بدن

عسل و زنجبیل هر دو خاصیت سم‌زدایی بدن را دارند و کمک مثبتی در کاهش کلسترول بد خون می‌کنند و در سلامت و پاکسازی کبد کمک می کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

عسل یک منبع عالی آنتی اکسیدان است و همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ، ضد التهاب و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

زنجبیل با التهاب مقابله می‌کند و نیز دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی برای کمک به مبارزه با عفونت‌ها و تقویت ایمنی بدن هستند.

تسکین سرفه

به طور سنتی، محبوب‌ترین استفاده از عسل و زنجبیل در کنار هم برای درمان سرفه، سرماخوردگی و سایر موارد تنفسی است. چندین فرهنگ در سراسر جهان از این ترکیب برای تسکین علائمی مانند گلودرد یا آبریزش بینی استفاده می کنند.

رفع ناراحتی معده

عسل و زنجبیل هر دو مفید برای معده هستند، ناراحتی معده هنگامی ایجاد می‌شود که مخاط معده شما تحریک شود. بسیاری از افراد هنگام ناراحتی معده مربوط به درمان‌های شیمی درمانی از چای زنجبیل بهره‌مند می‌شوند. چای عسل و زنجبیل به احساس آرامش در معده کمک می‌کند.

مفید برای قلب

مطالعات نشان می‌دهد که عسل و زنجبیل برای سلامت قلب مفید است. همچنین ثابت شده است که زنجبیل در جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول بسیار مفید است. این به نوبه خود به مبارزه با بیماری‌های قلبی در جایی که رگ‌های خونی مسدود می‌شود کمک می‌کند.

اثرات تعدیل کننده زنجبیل و عسل می‌تواند تنش رگ‌های خونی را کاهش دهد، در نتیجه فشار خون و احتمال بیماری‌هایی مانند تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته های مغزی را کاهش می‌دهد.

افزایش تری گلیسیرید خون یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است. همچنین با مقاومت به انسولین، عامل اصلی دیابت نوع ۲ در ارتباط هستند. مطالعات متعدد مصرف عسل منظم را با سطح تری گلیسیرید پایین‌تر مرتبط کرده است، به ویژه هنگامی که از آن برای جایگزینی قند استفاده می‌شود.

درمان آرتروز

هنگامی که چای عسل و زنجبیل می‌نوشید از مشکلات آرتروز راحت می‌شود. آرتروز باعث التهاب مفاصل می‌شود که باعث درد می‌شود. اثرات ضد التهابی چای عسل و زنجبیل ممکن است به کاهش درد آرتروز کمک کند.

این ماده حاوی ترکیبات ضد التهابی به نام جینجرول است که فوق العاده در کمک به کاهش درد و ناراحتی به ویژه برای افرادی که از آرتروز رنج می‌برند، است.

به جلوگیری از آلزیمر کمک می کند

تحقیقات نشان داده است مصرف عسل تاثیر مثبتی در جلوگیری از آلزایمر دارد و ترکیب آن با زنجیل یک دارو مفید در این زمینه است.

پیشگیری از سرطان

عسل حاوی ترکیبات پلی فنلی است که به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. زنجبیل مملو از آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک می‌کند.

استفاده از عسل برای شیرین کردن چای زنجبیل به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در جریان خون کمک می‌کند.

کاهش درد

ترکیب زنجبیل و عسل به عنوان یک مسکن طبیعی درد شناخته شده است. زنجبیل حاوی موادی است که التهاب را برطرف می کند و ترکیبات درد آور را در بدن کم می کند.

افزودن عسل به چای شما طعم تسکین دهنده و یک آنتی اکسیدان اضافه می‌کند. عسل به بدن شما کمک می کند تا با اثرات ناخواسته مواد شیمیایی و آلودگی مقابله کند.

عسل می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. چای زنجبیل و عسل به راحتی کمک می‌کند تا در یک روز خنک احساس گرما کنید. عسل و زنجبیل موجود در چای هر دو دارای فواید سلامتی هستند.

چای عسل و زنجبیل از جوشاندن ساده این ریشه آسیایی که معمولاً با آب استفاده می‌شود و با کمی عسل شیرین و تکمیل می‌شود.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری