فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اقتدار هر کشور در گرو، در اختیار داشتن سازمان های مردم نهاد است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

فرماندار شمیرانات گفت :

اکنون کشوری مقتدر است که دارای سازمان های مردم نهاد قوی و موثر باشد.

به گزارش خبرنگار آسیب نیوز : سیاوش شهریور در جلسه هم اندیشی تشکل ها، سمن ها و سازمان های مردم نهاد منطقه شمیرانات که با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان تشکل ها در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد : سازمان های مردم نهاد در هر کشور دارای جایگاه ویژه ای هستند تا جایی که علاوه بر سرمایه بودن به عنوان مجاهدان نوسازی اجتماعی هر جامعه ای به شمار می روند .

وی با بیان اینکه اکنون تعیین کننده در عرصه جهانی برای هر کشور سازمان های مردم نهاد آن ها هستند، خاطر نشان کرد: آبادانی و توسعه در کشور مستلزم داشتن نیروهای مردمی اجتماعی است که مشارکت و تعامل نزدیکی با ارگان و سازمان های دولتی دارند.

فرماندار شمیرانات یاد آور شد : متاسفانه تغییرات اجتماعی در کشور ما کمتر دیده و پرداخته می شود و مدیران، برنامه ریزان اتفاقات بزرگ که زیر پوست جامعه در حال وقوع پیوستن هستند را به خوبی نمی بینند.

وی اضافه کرد : جامعه در حال گذار است و مشکلات سخت خود را تغییرات اجتماعی وسیع نشان می دهد و این در حالی است که با تمامی دگرگونی های اجتماعی نوع نگاه به هنجارها و ناهنجاری ها با وجود تغییر شکل یکسان است.

شهریور آموزش، فعالیت های داوطلبانه و فرهنگ مشارکت را از جمله مسائل ضروری در توسعه یک جامعه ذکر کرد و تاکید کرد : بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی بود که طعم و حلاوت مشارکت در جامعه را حس کردیم و در حال حاضر فهم و درک ما در حوزه اجتماعی ناقص و منطقی نیست و نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی همه گروه ها است .

وی ادامه داد : شکل آسیب ها و مسائل متنابه اجتماعی دچار تغییرات اساسی شده و با پدید آمدن چالش های نوظهور و بازپدید در این بخش ضرورت برنامه ریزی مدرن تر سازمان ها و تشکل های مردم نهاد را می طلبد .

فرماندار شمیرانات تصریح کرد : جامعه در حال گذار و تغییر مستلزم مدیران لایق با درک اجتماعی است که مشارکت اجتماعی را حس کنند و مسئولیت های خود را در این راستا عملی سازند.

وی با اشاره به این که برای مسئولیت های اجتماعی وقتی گذاشته نمی شود، تاکید کرد : کمپانی ها، صنوف و دستگاه ها در حوزه مسئولیت های اجتماعی به صورت زیر بنایی و اصولی کار نمی کنند و مادامی که هر یک از این ها وظایف خود را در راستای کارکرد تبیین و مشخص نکنند، جامعه توسعه چندانی نخواهد یافت.

شهریور اضافه کرد : انجمن ها به عنوان نیروهای پیش برنده سهم آموزش در جامعه را ارتقا دهند و از مشارکت های اجتماعی مردم بهره گرفته و موانع توسعه اجتماعی را از سر راه بردارند.

وی بیان کرد : فضای باز اجتماعی و سیاسی در کاهش آسیب ها نقش به سزایی دارند؛ کارکرد اصلی سازمان های مردم نهاد نظارت، دیده بانی و مشارکت است که با فرهنگ سازی و فرصت سازی برای بهبود سازندگی و توسعه اجتماعی باید از آن استفاده شود.

فرماندار شمیرانات خاطر نشان کرد : در صورتی که نخبگان اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و نمایندگان آن ها با مدیران اجرایی حوزه آسیب ها گفت و گوی مناسب داشته باشند و نقشه راه مشخصی را قرار دهند کشور از نظر شاخصه ای اجتماعی رشد خوبی پیدا می کند.

وی سهم آموزش و پرورش را در آموزش مهارت ها ناچیز ذکر کرد و گفت : هنوز مفهوم کار اجتماعی، سمن ها و انجمن ها به خوبی در کشور درک نشده و لازمه توسعه اجتماعی و رفع آسیب ها آموزش صحیح است .

شهریور گفت : ما دچار فرسایش عمیق در تمامی حوزه ها هستیم و این امر در گرو هم اندیشی، گفت و گو، هم افزایی، همبستگی و ارتقای مسئولیت اجتماعی است.

وی اظهار کرد : با برگزاری جلسات کاربردی و اهداف مشخص ذیل برنامه های کاربردی حرکت شود و در این راستا بخشداری ها و شهرداری موظف به پرداخت در حوزه های بهداشت، آسیب های اجتماعی، حقوق زنان و … هستند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *