فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی

توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در راستای کاهش آسیب‌ های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: فقر فرهنگی در هر جامعه‌ای ارتباط مستقیم با افزایش بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد که در این راستا توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و مهم است.

وی با اشاره به اینکه غنای فرهنگ مطالعه در بین جوانان و نوجوانان سطح آگاهی‌های اجتماعی آنان را ارتقا می‌دهد، خاطرنشان کرد: در دادگستری اردبیل و در مواجهه با مراجعه کنندگان توصیه اکید ما بر مطالعه و اقبال عمومی از کتاب است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور چندین فقره حکم جایگزین حبس از جمله مطالعه و فعالیت فرهنگی برای جرایم سبک توسط قضات این استان خبر داد و گفت: غلبه فضای مجازی بر فرهنگ مطالعه نباید در جامعه نمود عینی داشته باشد و ضروری است تا با گسترش فضاهای کتابخانه ای مردم را به سمت این مکان‌های فرهنگی سوق دهیم.

کثیرلو اضافه کرد: صدور احکام جایگزین حبس در دادگستری اردبیل در دستور کار است و براساس این احکام برخی از زندانیان با حضور در کتابخانه‌های عمومی و مطالعه کتاب و سایر کارهای فرهنگی دوران محکومیت خود را سپری کردند.

وی با اشاره به این که توسعه فضاهای مطالعاتی و کتابخانه‌ای موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود، ادامه داد: در جامعه‌ای که افراد به مطالعه، ورزش و سرگرمی‌های علمی و تفریحی بپردازند میزان ناهنجاری اجتماعی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان و ایام فراغت از تحصیل دانشجویان و دانش‌آموزان، ویژه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت این قشر، در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

پروانه رضاقلیزاده فعالیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم‌ترین مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی خدمات متنوعی را به محوریت کتاب و کتابخوانی در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌دهند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *