فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

حضور پررنگ سمن ها موجب پیشرفت امور کشور می شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مسئول بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهران اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته سمن ها بسیاری از امور اجرایی کشور را در دست دارند، در حالی که این انجمن ها در ایران با محدودیت فعالیت رو به رو هستند.

حضور پررنگ سمن ها موجب پیشرفت امور کشور می شود

به گزارش عصر تشکل،برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی ایرادهای لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، با حضور دکتر مصطفی راستینه (مسئول بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر مصطفی راستینه با اشاره به روند رسیدگی به موضوع کودک آزاری در ایران، گفت: متاسفانه قانون گذاران ایران در بحث مقابله با کودک آزاری همواره عملکردی دیر هنگام دارند.

وی با اشاره به قانون مقابله با کودک آزاری در کشور آلمان، عنوان کرد: یک فرد کودک آزار در کشور آلمان بلافاصله پس از دستگیری با تایید شورای پزشکی آن کشور به صورت عقیم به زندگی خود ادامه می دهد.

مسئول بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهران افزود: در کشور اسپانیا افراد کودک آزار تا ۳۰ سال پس از روز جرم خود اجاره حضور در میان کودکان و نوجوانان را ندارند.

وی با اشاره به روند کند پیشرفت های فرهنگی و اجتماعی در ایران، تصریح کرد: بر خلاف حوزه نظامی، کشور ایران در حوزه های اجتماعی و فرهنگی همیشه عملکردی دیرهنگام دارد.

دکتر مصطفی راستینه با اشاره به روند طولانی تصویب قانون در کشور، اظهار داشت: در تمامی کشورهای توسعه یافته انجمن های مردم نهاد بخش عمده ای از امور اجرایی کشور را در دست دارند، در حالی که این انجمن ها در ایران با محدودیت فعالیت رو به رو هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: در قانون جدید حمایت از کودکان و نوجوانان انجمن های مردم نهاد فقط اجازه نگارش و ارائه گزارش را دارند.

مسئول بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهران با اشاره به این که کودک آزاری یک معضل ریشه دار و بنیادین است، اذعان داشت: در سال های گذشته موضوع کودک آزاری هیچ گاه مورد بررسی ریشه ای قرار نگرفته است. در حالی که تمامی اقدامات این حوزه محدود به مقابله و مبارزه بوده است.

وی افزود: اگر پیشگیری و ایرادیابی اجتماعی در اولویت امور کشور قرار بگیرد، یک آسیب توان رشد و گسترش نخواهد داشت.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *