فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

در جلسه پرحاشیه ستاد بحران آسیب‌های اجتماعی لواسانات چه گذشت؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد: اولین جلسه ستاد بحران بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی لواسانات در حالی با حضور دادستان، فرماندار و دیگر مسئولان متولی طی چند ساعت برگزار شد که به ترک جلسه برخی از مدعوین انجامید.

“عباس نوروزی”، دادستان لواسانات عصر روز سه شنبه در این جلسه اظهار داشت: عامل تشکیل این جلسه در بحبوحه انتخابات گزارش و آمار وحشتناک آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه بود.

وی افزود: آسیب‌ها به حدی‌است که اگر همین اینک دست نجنبانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد آثار مخرب آن در سطح منطقه خواهیم بود.

این مقام قضائی ابراز داشت: آمار و ارقام بنده را متعجب و متاسف کرد؛ این وضعیت کنار گوش ما اتفاق افتاده و این برای دستگاه قضا و همه ما درد است.

دادستان لواسان اظهار داشت: مسائل اقتصاد صرفاً منجر به سرقت و آسیب اجتماعی نمی‌شود و بسیاری از آسیب‌ها ثمره کم‌کاری نهادهای مسئول و خانواده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور کودکان کار در چهارراه‌ها چهره حکومت را زشت می‌کند، گفت: یک کودک کار هم زیاد است؛ این معضل به سادگی حل شدنی‌ است اگر وجود دارد یعنی اراده‌ای برای جمع شدنش نیست.

وی افزود: نهادهای مسئول و قانون داریم اما اهمیت نمی‌دهند؛ نمیدانم دستگاه های متولی چکار می‌کنند. بهزیستی ما کجاست؟

در جلسه پرحاشیه ستاد بحران آسیب‌های اجتماعی لواسانات چه گذشت؟

انتقادی که به ترک جلسه انجامید

در ادامه جلسه انتقاد “مصطفی راستینه”، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از شهرداری لواسان مبنی بر واگذار نکردن بیلبورد برای نصب بنرهای پیشگیرانه در حوزه اعتیاد منجر به آن شد تا “جعفر محمدرضا بیک لواسانی”، شهردار جلسه را ترک کند.

“سید مهدی ساداتی”، فرماندار شمیرانات نیز ضمن حمایت از شهردار و اعلام این‌که به چه حقی با شهردار من این‌چنین صحبت می‌کنید جلسه را ترک کرد و به همراه آن معاون سیاسی انتظامی، بخشدار لواسانات و دیگر همراهانش این کار را تکرار کردند.

البته افراد مذکور با وساطتت دادستان و رئیس حوزه قضائی بخش به جلسه بازگشتند.

راستینه در این جلسه ضمن گلایه از غیبت مسئولان برخی ادارات شهرستان گفت: اگر فکر کنیم فقط با اقدام ۲ یا سه دستگاه کار انجام می‌شود اتفاقی نمی‌افتد. آموزش و پرورش که جزو متولیان اصلی این حوزه است در جلسه حضور ندارد. رئیسی که با دعوت دادستان به جلسه نیامده با دعوت من شرکت می‌کند؟

وی افزود: آماری که امروز شاهد هستید به دلیل سهل‌انگاری ما مدیران پدید آمده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در جامعه ما قشری موافق و حامی نظام هستند و قشری خاموشند. در این میان نفوذی‌ها به واسطه ضعف طرفداران نظام و گلایه منتقدان کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و قشر خاموش را به معترض و در ادامه به مغتشش تبدیل می‌کنند که دردسری برای نظام می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید به حضور همه دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌ اجتماعی دارند اما همان ۲۰ دستگاه مکلف هم کاری انجام نمی‌دهند. در اسفند ماه شورای عالی فضای مجازی گزارشی برای ارائه نداشت؛ کاری نکرده بودند و سکوت کردند؛ آن‌ هم در شرایط کرونایی که استفاده از فضای مجازی افزایش چشمگیری داشت.

وی خاطرنشان کرد: قرار است ما آمار آسیب‌ها را کاهش دهیم اما شاهد افزایش آن هستیم. دستگاه‌ها هماهنگ نیستند و موازی و جزیره‌ای کار می‌کنند. پلیس باید ۶۰ مدل پلیس از فتا گرفته تا پلیس پیشگیری و … ایجاد کند؛ چراکه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: اکنون کار به جایی رسیده که رسانه‌های خارجی می‌گویند رئیس جمهوری بعدی می‌خواهد در حوزه آسیب های اجتماعی چه کار کند؟ امری که ۳۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب هشدار دادند جنگ نرم است و کسی گوش نکرد.

راستینه خاطرنشان کرد: ما مدعی حکومت جمهوری اسلامی و تمدن چند هزار ساله هستیم اما نتوانستیم فرهنگ خودمان را حفظ کنیم. صدا و سیما متوجه نبود به چه صورت باید عمل کند. ما نتوانستیم و آن‌ها با فرهنگ غربی بچه‌های ما را آموزش دادند.

وی ادامه داد: بچه‌های ما را آموزش دادند و کانون خانواده را متلاشی کردند. آمار طلاق در لواسانات و رودبار قصران اصلاً آمار خوبی نیست.

این مقام مسئول انتقاد کرد: من در لواسان موفق نشدم یک بیلبورد بزنم؛ از شهرداری گله دارم. ملت ما دیداری هستند، الان هرچه بگویم اعتیاد وحشتناک است تا کلیپ را نشانتان ندهم شما که مسئول هستید متوجه صحبت بنده نمی‌شوید. در این جلسه افرادی آمارهایی دارند که اگر اعلام کنند نمی‌توانید شب راحت بخوابید و نگران نباشید چه اتفاقاتی می‌افتد.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: باید تعامل بیشتر شود؛ هر کس کار خودش را می‌کند و به حرف کسی گوش نمی‌دهد. من قرار نیست از مدیران تشکر کنم، مطالبه‌گری می‌کنم و شما هم چنین باشید و بر کار ما نظارت کنید.

راستینه یادآور شد: بزرگترین کاری که اینجا انجام دادید چه بود؟ پیاده‌روی گذاشتید و به آسیب‌های اجتماعی ربطش دادید. اصلاً چه ربطی داشت؟

وی ادامه داد: یک بیلبود به من ندادید که پولش را خودم می‌دهم و بنرش را خودم چاپ می‌کنم. شهردار نباید ناراحت شود، باید بنشیند و گوش دهد. مگر توهین کردیم؟ گله است. اگر قرار نیست اتفاقی بیفتد پس وقت نگذاریم. بدانیم کاهش آسیب هزینه دارد، برنامه‌ریزی و کار می‌خواهد.

“سروان وحید اصغرزاده”، معاون کلانتری ۱۶۶ لواسانات نیز به کمبود نیروهای انتظامی اشاره کرد و گفت: توان انتظامی محدود است و در وقت استراحت نیروها برای کار مضاعف اعزام‌شان می‌کنیم.

وی ادامه داد: در آخر هفته‌ها باید دستگاه‌ها همکاری داشته باشند چراکه ما به اندازه لازم نیرو نداریم. با این حال در سال جاری ۱۲ درصد کشفیات و هشت درصد دستگیری‌های این کلانتری افزایش داشت.

“حسینی” نماینده بخشداری رودبار قصران نیز بیان داشت: جغرافیای منطقه ما متفاوت است و جرم پراکنده می‌شود. جرائم ما وارداتی هستند و ذاتاً در منطقه وجود ندارند اما به دلیل هجوم گردشگران پله پله از نظر فرهنگی اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: مهمترین آن آسیب‌ها هم اعتیاد است که فراگیر می‌شود و جمع کردنش کار یک دستگاه نیست. همه ادارات باید همکاری کنند تا محقق شود.

حسینی گفت: اگر قرار بر پیشگیری است باید فرهنگ‌سازی شود اما ما در روستاها حتی یک مسئول فرهنگی نداریم. از طرفی باید توازن اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: چند سالی‌ است منطقه ما را به محلی برای فخرفروشی و ضبط فیلم و پخش در اینستاگرام می‌شناسند. فارغ از این‌که این کلیپ‌ها چه عوارضی برای منطقه و اهالی بومی و سنتی دارد.

وی گفت: وقتی توازن اقتصادی نباشد از شهرهای جنوبی کشور به تهران می‌آیند و سرریز آن‌ها به حومه و این منطقه می‌آیند. سوال کنید چند نفر از سارقان یا خودروهایی که مرتکب جرم می‌شوند بومی هستند؟ این منطقه سرریز ضایعات بزرگ است.

“رضا خندان”، عضو شورای اسلامی شهر لواسان در واکنش به ترک جلسه مسئولان مذکور گفت: ما بابت آسیب‌های اجتماعی که به کشور بر اثر بی‌تدبیری برخی دولت‌ها، نه عوامل دولت‌ها وارد شده، عذر می‌خواهیم. عوامل که فرماندار و دوستانشان که جلسه را ترک کردند مشخص است این وحدت رویه دولت آقای روحانی است.

وی افزود: هرجا نقد کردیم گفتن بی سوادند، نقد کردیم گفتند برید به جهنم. از دولت خیلی توقعی نیست دولتی که همه چیزش مشخص است. ما ساکت می‌نشینیم و از نظر من عادی بود اما شهردار حق ترک جلسه را نداشت و بایستی احترام می‌گذاشت؛ حتماً به او تذکر داده می‌شود. این ۱۰۰ روز دولت به شهردار ما فشار آمده شما به دل نگیرید.

در این میان، دادستان به حمایت از شهردار اظهار داشت: اتفاقاً شهردار بهترین بیلبورد را در ورودی گردنه قوچک به ما داده و بنرها نصب شده است‌ ما به دکتر راستینه قول می‌دهیم هر چه پیش‌بینی کردند در اختیار قرار دهیم.

خندان افزود: شورا؛ شورای شهر است نه شهرداری. بایستی ادارات برای مشکلات مراجعه کنند اما فقط می‌آیند تشویقی بگیرند. آموزش و پرورش از ما مطالبه مالی دارد اما این برای زمانی‌ است که رتبه اول استان را کسب کند.

وی تصریح کرد: این مملکت بد می‌شود خانواده شهدا گردن می‌گیرند و خوب می‌شود خانواده شهدا گردن می‌گیرند. شده‌اند مادر اصلی که نمی‌خواهد به فرزندش آسیبی برسد.

این عضو شورای شهر لواسان خاطرنشان کرد: در این دولت هرجا رهبر معظم انقلاب حرف زد برعکسش عمل شد. حرف‌های معظم له در و دیوار است؛ گفتند فضای مجازی ول است. کاش بخشدار ما در جلسه می‌ماند تا در رویش بگویم فضای مجازی ولی که در لواسان می‌گوید خبرنگار ماست. به فرماندار از ابتدا گفتیم لااقل این فضای مجازی ول را جمع کنین اما اقدامی نشد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *