فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دیده بان طرحی مردمی برای جلوگیری از پیشرفت فساد و آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

روابط عمومی بنیاد: مصطفی راستینه  رئیس بنیاد طی جلسه  ای با پلیس فاتب در مورد طرح دیده بان سخن گفت:

در آغاز جلسه وی ضمن اشاره به دور نمای طرح و اهداف پیش رو، در مورد انحصاری بودن دیده بان، دستگاه های دولتی همکار در این پلتفرم و برنامه های آتی سخن گفت.

سرهنگ سعید روزبه نماینده معاونت اجتماعی پلیس فاتب که در این جلسه حضور داشت  با توجه به اهمیت  موضوع و وجود برنامه های مشابه مثل سجام، اذعان کرد: حتما یک نهاد نظارتی در مراکز تحلیل محتوا حضور داشته باشد تا این برنامه بتواند در جهت برآورده کردن اهداف خود موفق باشد.

در ادامه نیز سرگرد حمیدرضا براتی از مرکز مشاوره فاتب در مورد ایرادات و چرایی برنامه هایی همچون طرح های مدیران گذشته فاتب که برای یکدست کردن تلفن های خدماتی بود اشاره کرده و عنوان داشت که: برنامه هایی با چنین وسعتی حتما نیاز به یک نهاد نظارتی برای حسابرسی دارد تا مسئولین و نهاد ها نتوانند بدون پاسخگویی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی از فعالیت های موازی شبکه های معاند افزود: پخش چنین برنامه هایی باعث از بین رفتن اعتماد اجتماعی می شود که با فعالیت دیده بان می توان این اعتماد اجتماعی را به جامعه بازگرداند.

در ادامه راستینه ضمن ابراز تاسف از انتقاد ها و توقعات فراوان نسبت به نیروی انتظامی در جلسات متعدد بیان کرد: با همیاری سازمان های مردم نهاد و فعالیت هایی همچون دیده بان و تشکیل شورای فضای مجازی می توان نیروی انتظامی را در این امر مهم یاری کرد.

در انتهای این جلسه که به میزبانی بنیاد برگزار شد، مقر گردید تا فعالیت ها و همکاری های فی مابین  بنیاد و پلیس فاتب در حوزه فضای مجازی، دیده بان و دیگر فعالیت های رسانه ای ادامه دار باشد تا بتوان قدم های هرچه استوار تری برای آموزش با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشت.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *