فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

سراي محله وارد موضوع آسيب‌هاي اجتماعي شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران-خبرنگار آسیب نیوز: نشست مجمع بانوان ستاد هماهنگی شورایاری‌ها با حضور رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ستاد هماهنگی شورایاری‌ها برگزار شد. هدف از این نشست بررسی مشکلات در محله و استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت حفاظت و امنيت بانوان بود.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این جلسه از نقش محوری بانوان در اجتماع سخن به میان آورد و از راهکارهای حل مشکلاتی مانند اعتیاد، ایدز، روابط پرخطر و مدیریت استفاده از اینترنت و فضای مجازی سخن گفت.

مصطفی راستینه با مهم خواندن نقش سرای محلات در تربیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: «یکی از تاثیرگذارترین اقدامات شهرداری تاسیس سرای محلات بود اما همین سرای محلات گاهی آسیب‌رسان است. زیرا این سراها از وظیفه اصلی خود یعنی آموزش و نظارت دور شده‌اند و خدمات‌رسانی می‌کنند.»

رئیس بنياد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حوزه آموزش کشور را فقیر دانست و افزود: «سرای محلات باید به نقش اصلی خود بازگرداند و آموزش‌های اجتماعی مناسب جوانان و بانوان را به منظور پیشگیری از آسیب، در برنامه‌کاری خود قرار دهند؛ آموزش‌هایی راهگشا و اصولی.»

راستینه از اهمیت تفکر، تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت، اهمیت آموزش، مطالعه، فرار مغزها، تحکیم خانواده، نقش خانواده در پیشگیری از اعتیاد و … برای بانوان شورایار و مدیران محله سخن گفت تا بر نقش بانوان در پیشگیری از مشکلات تاکید کند.

پس از پایان گرفتن صحبت های رئیس بنياد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بانوان حاضر در این جلسه که همه عضو مجمع بانوان ستاد هماهنگی بودند، پرسش‌های خود را مطرح کردند.

مصطفی راستینه با پاسخ دادن به تک‌تک پرسش‌ها خاطرنشان کرد: «بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این آمادگی را دارد که با تمام قوا در راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محلات قدم بردارد و هم قدم با شورایاران و سرای محلات پیشروی کند.»

منبع : ستاد هماهنگی شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *