فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

طرح «رویدادهای مشارکت آفرین» در پنج استان برگزار می‌شود

طرح «رویدادهای مشارکت آفرین» در پنج استان برگزار می‌شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، اعضا و مدعوین صبح سه‌شنبه ۱۳ تیر در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این جلسه اعضا و مدعوین در راستای بهبود سند فرهنگی سلامت؛ پیشنهادها و نظرهای تکمیلی خود را بیان کردند. همچنین اعضای جدیدی از سایر وزارتخانه‌های مرتبط (گردشگری و بهداشت و…) معرفی شدند و به موضوعات سبک زندگی سالم؛ بهبود سلامت فیزیکی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (طلاق و ازدواج ناپایدار) تعلیم و تربیت در بستر خانواده؛ نحوه تغذیه سالم و نقش سلامت در خانواده پرداخته شد.

 

تشکیل کار گروه تخصصی سلامت و همچنین تنظیم سند نظام سلامت و تعامل با سایر سازمان‌های مرتبط نیز از دیگر موارد این جلسه بود. همچنین افزایش جمعیت و فرزندآوری؛ بررسی ارتقا سلامت؛ شیوه سلامت محور؛ سبک زندگی سالم؛ سواد سلامت؛ ظرفیت ادبیات سالم و نقش سلامت در خانواده و تغذیه عناوین دیگر بحث‌های این نشست بود.

 

تشکیل کارگروه تخصصی شورا و حوزه علمیه جهت توسعه و آموزش سلامت معنوی نیز از سایر پیشنهادهای این نشست بود.

 

در انتهای جلسه؛ محور اصلی طرح «رویدادهای مشارکت آفرین» ارائه شد تا ستاد اجرایی این طرح را در سطح ملی و به شکل متناظر در پنج استان هدف برای سال اول برگزار کند. طرح رویدادهای مشارکت آفرین به دنبال احیای ظرفیت‌های بومی، مزیت‌های استانی، شکوفایی ظرفیت‌ها، فرصت‌های رشد و توسعه پایدار اقلیم‌های فرهنگی ایران است.

 

در سال اول پنج استان از کمربند مرزی ایران که نماینده‌ای از تنوع زیست بوم فرهنگی و اقوام ایرانی هستند، برای اجرای این طرح برگزیده شده اند و در طی هفت روز، هفت رویداد و جشن مردمی در عرصه‌های مختلف ورزشی، موسیقی نواحی، بازی‌های بومی، صنایع دستی، جشن‌ها و آئین‌های سنتی و … در هفت نقطه هر استان، با حضور اهالی آن شهر و گردشگران از سایر نقاط ایران برگزار می‌شود.

 

هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اصلاح و تکمیل مصوبه برنامه ارتقای فرهنگ سلامت و تعامل اعضای شورا با وزارت بهداشت به کار خود پایان داد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *