فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

مبارزه با معضل بی تفاوتی اجتماعی به معجزه نیاز دارد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

دکتر سید محمدرحیم فاضلی نژاد اظهار داشت: فضای دوستی و مهربانی در حالی از جامعه ایران گرفته شده که مردم این کشور مدعی رفتارهای صمیمی و توام با مهربانی هستند.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی بی تفاوتی به مسائل اجتماعی و علل شکل گیری آن، با حضور دکتر سید محمدرحیم فاضلی نژاد (مدیر بهزیستی شهرستان تهران) و دکتر مصطفی راستینه (مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر سید محمدرحیم فاضلی نژاد با اشاره به این که بی تفاوتی نمودی از آسیب های اجتماعی است، گفت: در حالت کلی نفس بی تفاوتی به آسیب های اجتماعی را می توان به عنوان یک آسیب اجتماعی محسوب کرد.

وی افزود: به اندازه ای که افراد جامعه در قبال محیط اطراف نقش موثری را برای خود تعریف می کنند، بی تفاوتی نسبت به پیرامون اجتماعی کاهش پیدا می کند.

مدیر بهزیستی شهرستان تهران با اشاره به این که مدرنیته افراد را نسبت به جامعه خود بی تفاوت می کند، عنوان کرد: اصول زندگی اجتماعی در دین اسلام بی تفاوت بودن فرد نسبت به جامعه خود را مورد نکوهش قرار می دهد.

وی با بیان این که احساس مسئولیت پذیری اجتماعی را در ذهن مردم باید از سنین بسیار پایین نهادینه کرد، عنوان کرد: یکی از مهم ترین ارکان توسعه پایدار در هر جامعه در افزایش سطح مشارکت پذیری اجتماعی تعریف می شود.

دکتر سید محمدرحیم فاضلی نژاد اضافه کرد: افزایش مشارکت های اجتماعی مردم در یک جامعه آسیب بی تفاوتی را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر مصطفی راستینه با اشاره به شیوه شکل گیری آسیب های اجتماعی، گفت: عوامل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روانشناختی از جمله دلایل شکل گیری آسیب های اجتماعی هستند.

وی با اشاره به این که معضل بی تفاوتی اجتماعی در کشور، اظهار داشت: متاسفانه مقابله با بی تفاوتی اجتماعی کاری بسیار سخت و پیچیده است.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به این که مبارزه با معضل بی تفاوتی اجتماعی نیازمند یک اراده قوی یا حتی معجزه است، عنوان کرد: ایجاد شهرنشینی و تغییر در ساختار زندگی مردم در یک جامعه می تواند زمینه ایجاد بی تفاوتی اجتماعی را فراهم کند.

وی در ادامه اضافه کرد: فضای دوستی و مهربانی در حالی از جامعه ایران گرفته شده که مردم این کشور مدعی رفتارهای صمیمی و توام با مهربانی هستند.

دکتر مصطفی راستینه ادامه داد: متاسفانه جامعه ایران در کنار گسترش شهرنشینی و تغییر ساختارهای اجتماعی از ارائه آموزش ها و فرهنگ سازی های به روز و مناسب جا مانده است.

وی با بیان این که در شهرهای کوچک ایران مردم همیشه با مهربانی زندگی می کنند، عنوان کرد: بیشتر افراد ساکن در شهرهای بزرگ ایران اطلاع چندانی از فرهنگ و آداب شهرنشینی ندارند.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به نزاع های خیابانی در ایران، تصریح کرد: امروزه مردم ایران در مواجه با نزاع های خیابانی و حتی رفتارهای خشونت آمیز مردم در سطح اجتماع هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *