فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

هدف مراکز مشاوره اسلامی سماح در کشور ارتقای سلامت جامعه است

هدف مراکز مشاوره اسلامی سماح در کشور ارتقای سلامت جامعه است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر شورورزی روز شنبه در آیین افتتاح مرکز مشاوره اسلامی سماح شعبه استان سمنان گفت: مراکز مشاوره اسلامی سماح در واقع زمینه‌ساز ارتقاء سلامت جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه نظام مشاوره در روایات به ویژه در بحث ازدواج بسیار تاکید شده است، افزود: مراکز مشاوره سماح در کشور نیز در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی بیان کرد که گروه های مختلف هدف از این مراکز مشاوره های خانواده، تحصیلی، روانشناختی، و ازدواج را دریافت می‌کنند و خدمات مشاوره‌ای تخصصی در این مرکز ارائه می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی سماح کشور با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار مورد مراجعه به مراکز مشاوره سماح در کشور ثبت شد، اضافه کرد: بیش از یکسال است که‌ مقدمات راه اندازی این مرکز در استان سمنان و به‌کارگیری استادان متخصص در دستور کار بود.

مشاوره اسلامی، از خلاءهای جامعه امروز است

استاندار سمنان نیز در این نشست افزود: یکی از خلاء های جامعه امروز که بسیار احساس می شود، بحث مراکز مشاوره اسلامی بود که راه اندازی این مرکز امری مهم و ضروری است.

سیدمحمدرضا هاشمی ابراز کرد: ارائه مشاروه ها در بحث تحصیلی، قبل و بعد از ازدواج، مباحث خانوادگی و زوجین و سایر مباحث، از مولفه هایی است که در این مرکز مشاوره ارایه می شود.

استاندار سمنان اظهار امیدواری کرد که این‌ مرکز به بهترین شکل ممکن برای مدیریت آسیب های چندگانه موجود در جامعه و معضلات حوزه فضای مجازی نقش‌آفرینی کند.

بیست و یکمین شعبه مرکز مشاوره اسلامی سماح کشور در استان سمنان امروز بهره‌برداری شد.

جایگاه استان سمنان در کشور در برخی شاخص های اجتماعی مانند میزان طلاق، ازدواج، و فرزندآوری مطلوب نیست.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *