فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

هنر ابزاری موثر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مهدی افضلی در دیدار با مدیر عامل و اعضای بنیاد پیشگیری های از آسیب های اجتماعی، با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار داشت: هنر دارای ظرفیت بسیار بالای در انتقال همه مفاهیم به مخاطبان است، که در ارتقا سطح آگاهی آنان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش تاثیری گذاری دارد.

وی با بیان اینکه می‌توان پیام‌ها و ارزش‌ها را در قالب هنر منتقل کرده و با این روش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنیم، افزود: می‌توان با زبان هنر بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی را مطرح و برای رفع آن نیز راهکار ارایه کرد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رودکی با اشاره به اینکه هنر جایگاه والایی در زندگی بشر داشته و نقش و تأثیرگذاری آن بر کسی پوشیده نیست، گفت: هنر زبان مشترکی است که همه به آن نیاز دارند و زبانی است که می‌تواند به‌سرعت مفاهیم گوناگون را منتقل کند.

افضلی خاطرنشان کرد: ظرفیت در انتقال همه مفاهیم و نیازهای جامعه با استفاده از رشته‌های مختلف هنری بسیار بالا است؛ از این‌ رو باید سرمایه‌گذاری دستگاه‌های مختلف برای بخش فرهنگ و هنر افزایش یابد.

وی در ادامه با تأکید بر تولید آثار فاخر و ماندگار هنری برای تأثیرگذاری بیشتر، اضافه کرد: کار فاخر هنری که بر اساس اولویت‌های موجود در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی تولید شده باشد، تأثیر گذاری ویژه‌ای در جامعه دارد.

بنیاد رودکی در عرصه هنر کشور دارای اعتبار و جایگاه شایسته است 
مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز، گفت: یکی از اهداف این بنیاد ارتقا سطح آگاهی مردم است که این مهم وجه درمانی دارد اما خود درمان نیز به نوعی نقش اساسی در پیشگیری را ایفاد می کند.

مصطفی راستینه با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان یک پایگاه مهم اکران آنلاین برنامه های هنری در حوزه های مختلف موسیقی، نمایش و غیره در داخل کشور دارای اعتبار است، افزود: با توجه به ظرفیت هنر در صورت ارتقا سطح تعامل و همکاری این دو بنیاد با برنامه های منسجم و کارشناسی می توانیم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنیم.

وی اظهار داشت: در این ارتباط بنیاد رودکی با ظرفیت و جایگاه والایی که در عرصه هنر هنرمندان و فعالان بخش فرهنگ و هنر دارد می‌تواند با تولیدات هنری مختلف، رسالت خود را برای سالم سازی جامعه و کاستن از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ایفا کند.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *