فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اجرای یک میلیون و 400 هزار پروژه محرومیت زدایی

اجرای یک میلیون و 400 هزار پروژه محرومیت زدایی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری فارس، سردار ضیاالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه پاسداران در مراسم تفاهم نامه اجرایی پروژه محرومیت زدایی مابین قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران و ستاد مبارزه با مواد مخدر در مجموعه فرهنگی شقایق که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: مأموریت اصلی سپاه دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد امنیت پایدار در منطقه است، ما در کنار این موضوعات بحث محرومیت زدایی در سطح کشور را دنبال می کنیم.

وی افزود: تا به امروز از سوی تمامی رده های سپاه پاسداران 169 هزار و 365 پروژه عمرانی در سطح کشور اجرا شده است و یک میلیون و 140 پروژه غیر عمرانی نیز داشته است که در مجموع این میزان به 1 میلیون و 400 هزار پروژه عمرانی و غیرعمرانی در کشور آغاز کرده ایم که اهم آن ها آبرسانی به روستا ها، احداث مخازن، به سازی فاضلاب های شهری و روستایی، احداث کتابخانه و مدارس و خانه های بهداشت و درمانگاه ها هستند.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی کل سپاه گفت: ما در تمام زمینه هایی که در سراسر کشور نیاز بوده وارد شده ایم و پروژه هایی در مناطق مرزی، صعب العبور و محروم کشور را عملیاتی کرده ایم.

وی به اقدامات سپاه در محرومیت زدایی در جامعه اشاره کرد و گفت: سپاه اقداماتی در حوزه تهیه و توزیع جهیزیه عملیاتی کرده است و ازدواج آسان و پشتیبانی از عروسی ها کم خرج را نیز در دستور کار قرار داده و توانسته بسیاری از خیریه ها را ساماندهی کند.

وی یادآور شد: در کرونا در بحث های بهداشتی و غیر بهداشتی توانسته ایم اقدامات خوبی انجام دهیم.

سردار حزنی تأکید کرد: ما در کشور با مشکلاتی مانند بیکاری، اعتیاد، طلاق و مشکلات اقتصادی روبرو هستیم و سپاه برای کمک به حل این مشکلات پای کار آمده است.

در ادامه سردار اسکند مؤمنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: ما در 2 حوزه با سپاه همکاری داشتیم، در حوزه مقابله با مواد مخدر در مرز ها، شهر ها و دریا در عرضه و قاچاق مواد مخدر، یکی از همکاران ما سپاه پاسداران است که سهم زیادی در این عرصه داشته است و در سال های گذشته این همکاری بیشتر شده است. در عرصه دیگری که در 4 سال اخیر آغاز شده است در حوزه درمان و نگهداری معتادان متجاهر بود که با توافقی که در سال 1397 در هفته بسیج منعقد شد قرار شد تا 10 مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهرین افتتاح شود.

وی افزود: در مجموع کشور حدود 10 مرکز نگهداری و درمان معتادان متاجهر افتتاح شده است، این وظیفه مسلم و قانونی سپاه پاسداران نبود اما با توجه به وظیفه ایمانی آن ها وارد کار شدند و امروز بخش زیادی از نگهداری و درمان متعادان را متقبل شده اند.

سردار مؤمنی ادامه داد: با توحه به اینکه در بسیاری موضوعات بسیج حضور دارد، بعد از درمان معتادان نیز ارتباط با معتادان حفظ می شود و بازدهی درمان معتادان بسیار مطلوب بوده و صمیمانه از آن ها قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم آسیب های محیطی است، در حاشیه شهر ها نیز یکی از علل گرایش افراد به اعتیاد است و مشکلاتی به وجود می آورد که روی این مسائل قرار است کار کنیم. براساس این تفاهم نامه قرار است مناطقی که محروم از خدمات عمومی هستند را ساماندهی کنیم و در حوزه ایجاد اشتغال و کمک به افرادی که ترک اعتیاد می کنند وارد می شویم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: اردوگاه های ترک اعتیاد از سوی سپاه ایجاد شده است و افراد سم زدایی می شوند و مهارت هایی را یاد می گیرند و پس از ر ها شدن می توانند به اشتغال زایی برگردند، همه این افراد پاک می شوند و غالبا بدون هیچ وابستگی به مواد هستند.
این تفاهم نامه 2 ساله است و با هدف همکاری و هم افزایی در جهت پیشگیری از اعتیاد، درمان، مهارت آموزی و بازتوانی کامل معتادان برای ورود به جامعه در مناطق محروم و کم برخوردار امضا شد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *