فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اشتغالزایی برای زندانیان راهبردی اصولی در کاهش آسیب های اجتماعی

اشتغالزایی برای زندانیان راهبردی اصولی در کاهش آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، حسن خانجانی موقر صبح دوشنبه در بازدید از طرح‌های اشتغالزایی این بنیاد تعاون زندانیان اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان به نوعی یک سازمان مردم نهاد است که زیر نظر اداره کل زندان‌های استان فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: فلسفه وجودی و رسالت تشکیل این بنیاد ارائه آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان است به گونه‌ای که متولیان امر با ایجاد کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک زمینه اشتغال تعدادی از زندانیان رأی باز یا رأی کار را فراهم ساخته‌اند.

دادستان همدان با بیان اینکه از آنجا که بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی رخ داده از سوی مجرمین به دلیل بیکاری است، گفت: می‌توان با افزایش فرصت‌های شغلی به منظور درآمد پایدار برای آنان عملاً از کشیده شدنشان به سمت رفتار مجرمانه جلوگیری کرد.

خانجانی موقر خاطرنشان کرد: بسیار شده که زندانیانی که در کارگاه‌های آموزشی _ تولیدی از قبیل میناکاری یا تهیه خوراک دام و طیور آموزش دیده یا فعالیت داشته‌اند، پس از پایان حبس در همان کارگاه‌ها به عنوان یک نیرو جذب شده و کسب درآمد می‌کنند.

وی افزود: مهارت آموزی و حرفه آموزی از سوی بنیاد تعاون زندانیان تنها معطوف به خود زندانیان نیست، بلکه برای خانواده‌های آنان نیز این گونه بسترهای اشتغالزایی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بنیاد تعاون فراهم می‌شود موضوعی که به جد پیگیر آن هستیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *