فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

تنهایی طولانی مدت باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود

تنهایی طولانی مدت باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل سلامت نیوز، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تنهایی طولانی‌مدت می‌تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود؛ فقدان روابط عمیق و مثبت عامل کلیدی در این مورد است.

یک سوم از بزرگسالان در ایالات‌متحده گزارش کردند که حداقل در برخی مواقع احساس تنهایی می‌کنند و همین رقم برای بریتانیا یک در پنج ثبت شده است.

دقیقا مشخص نیست که چرا تنهایی با دیابت نوع ۲ مرتبط شده اما توضیح احتمالی این است که تنهایی باعث ایجاد استرس مداوم در بدن می‌شود که شروع ابتلا به این بیماری را تسریع می‌کند.

دکتر روث هاکت، محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد: این مطالعه، رابطه قدرتمندی بین تنهایی و شروع دیابت نوع ۲ را نشان می‌دهد.

آنچه به ویژه قابل توجه است این است که این رابطه قوی است حتی زمانی که عواملی که در ایجاد دیابت مهم هستند مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و قند خون همچنین عوامل سلامت روان مانند افسردگی در نظر گرفته شوند.

این مطالعه همچنین تمایز واضحی را بین تنهایی و انزوای اجتماعی نشان می‌دهد و بیان می‌کند که که انزوا یا زندگی به تنهایی دیابت نوع ۲ را پیش‌بینی نمی‌کند اما تنهایی که با کیفیت روابط فرد تعریف می‌شود، بر این مورد تاثیر دارد.

این مطالعه شامل ۴۱۱۲ نفر بالای ۵۰ سال بود که طی ۱۵ سال ردیابی شدند. در این دوره، ۲۶۴ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند که افراد تنها در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.

دیابت نوعی بیماری مزمن است که بر نحوه تبدیل غذا به انرژی توسط بدن تاثیر می‌گذارد به این معنی که بدن برای حفظ قند خون در سطوح طبیعی مشکل پیدا می‌کند. دیابت می‌تواند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی و کلیوی همچنین از دست دادن بینایی شود.

دکتر هکت گفت: ایده تحقیق در طول قرنطینه بریتانیا برای همه‌گیری کووید-۱۹ به ذهنم رسید زیرا به‌طور فزاینده‌ای آگاه و علاقه‌مند شدم که چگونه تنهایی ممکن است بر سلامت ما تاثیر بگذارد، به خصوص، این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری این احساس سخت را در این دوران (همه‌گیری کرونا) تجربه کرده باشند.

وی افزود: استرس مرتبط با تنهایی ممکن است باعث دیابت شود. اگر احساس تنهایی مزمن شود هر روز سیستم استرس خود را تحریک می‌کنید و به مرور زمان منجر به فرسودگی بدن شما خواهد شد و تغییرات منفی در زیست‌شناسی مرتبط با استرس ممکن است با ایجاد دیابت نوع ۲ مرتبط باشد.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری