فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

چهار سرکرده کودکان کار و تکدی‌گران در ساوه دستگیر شدند

چهار سرکرده کودکان کار و تکدی‌گران در ساوه دستگیر شدند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری ایرنا، «مهدی فراهانی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه فعالیت این طرح از دی ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است اظهار کرد: تا کنون در این رابطه ۱۱۰ نفر دستگیر شده اند که چهار تن آنان از بین این افراد به عنوان سرکردگان گروه‌های تکدی گری بودند.

وی اضافه کرد: از این تعداد متکدی دستگیر شده ۳۰ نفر اتباع خارجی پاکستانی و افغانی، ۱۵ معتاد متجاهر، ۲۰ زن متکدی (عمدتا معتاد) و همچنین ۴۵ کودک کار بدون کارت اقامت و شناسایی بودند که همگی از شهرهای همجوار به ساوه آمده بودند جمع آوری و به مراجعه ذیربط تحویل داده شده اند.

فراهانی گفت: چهار سرکرده دستگیر شده نیز تحویل مراجع قضایی شده اند و به منظور بررسی بیشتر قضیه در این خصوص با همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای ذیصلاح منتظر صدور دستور قضایی برای ورود به منزل آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه همراه این چهار نفر مبالغ قابل توجه پیدا شده است اضافه کرد: بعضی از آنها نیز دارای کارتخوان سیار بوده که تمام وسایل همراه آنها جمع آوری و به مراجع قضایی و پول های نقد به آسایشگاه معلولین بانو سمیه تحویل داده شده است.

همکاری لازمه موفقیت طرح

فراهانی یادآور شد: به منظور اجرای طرح ساماندهی و جمع و آوری متکدیان و کودکان کار در ساوه طبق دستور دادستانی باید ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شبکه بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باهم هماهنگی و همکاری داشته باشند.

مسوول مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرداری ساوه با اشاره به اینکه این همکاری لازمه تحقق اهداف طرح است اضافه کرد: براساس مفاد طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) عهده دار رسیدگی به وضعیت معیشت آنان، تعاون و کار مسوول رسیدگی به اشتغال افراد واجد شرایط، آموزش و پرورش مسوول تحصیل کودکان کار، بهداشت و درمان عهده دار رسیدگی به امور بهداشتی و بیماری و بهزیستی نیز در رابطه با شناسایی دقیق این افراد و مواردی مانند بازپروری مسوول است.

پیگیری بازگشایی مرکز نگهداری متکدیان ساوه در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار است

وی در خصوص سرنوشت متکدیان جمع آوری شده گفت: بعد از دستگیری این افراد با پلیس اطلاعات امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان هماهنگ لازم انجام و صورت جلسه تنظیم شده و براساس آن اگر هویت آنها مشخص نباشد به مراجع قضایی تحویل داده می شوند.

فراهانی با اشاره به تعطیلی مرکز نگهداری این افراد در ساوه طی سالهای گذشته اظهار کرد: شهرداری در حال حاضر جمع آوری این افراد از سطح شهر را بخاطر زیباسازی فضای شهری در اولویت قرار داده و در کنار آن پیگیری بازگشایی مرکز نگهداری متکدیان ساوه در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با توجه به نبودن مرکز نگهداری در ساوه افرادی که در این رابطه دستگیر می شوند توسط دادستان و قاضی کشیک به کمپ شلتر بانوان واگذار می شوند.

شهرستان ساوه با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *