فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

ایجاد اشتغال و حرفه آموزی صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد

ایجاد ساختار و حرفه آموزی صیانت از بهبود یافتگان بهبود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، با کمک به بهبودیافتگان و معتادان آن تعداد از جمعیت فعالی که از کار و تلاش دور شده و البته آسیب های اجتماعی و اقتصادی به جامعه وارد می کردند، دوباره به آغوش جامعه و خانواده بازمی گردند طوری که بسیاری از آسیب های اجتماعی مرتبط نیز کنترل می شود.

اعتیاد خانمانسوز نه فقط فرد معتاد بلکه خانواده و اطرافیان او را نیز در معرض مشکلات مختلف اجتماعی و خانوادگی قرار می دهد طوری که امکان بروز بِزه به مراتب افزایش می یابد، تحت کنترل بودن آنها از طریق آموزش حرفه و ایجاد اشتغال در کنار کمک به ترک اعتیاد بهترین شکل ممکن برای کمک به این این نوع افراد است.

«فرزین رحیم نظری»، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر

اشتغال برای بهبودیافتگان اعتیاد، این افراد را به چرخه زندگی بازمی‌گرداند

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست انتخابات هیات مدیره مجمع خیرین «یاریگران زندگی» آذربایجان شرقی گفت: ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان اعتیاد، این افراد را به چرخه زندگی بازمی‌گرداند و آنان را به زندگی دلگرم می‌کند.

«فرزین رحیم نظری»، افزود: چرخه درمان معتادان زمانی کامل می شود که موضوعات مربوط به اشتغال و صیانت بهبودیافتگان نیز در کنار آن انجام شود.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور در بازدید از نمایشگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تشکیل مجمع خیرین در حوزه بهبودیافتگان اعتیاد همانند مجمع خیرین سلامت و مدرسه ساز، اظهار کرد: با تدبیر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و همکاری خوب علیرضا نبی رییس هیات مدیره مجمع خیرین «یاریگران زندگی» کشور و حمزه زاده مدیرعامل مجمع، این دغدغه رییس جمهور با تشکیل مجمع خیرین یاد شده برطرف شد و تاکنون در ۱۸ استان نمایندگی های این تشکل مردم نهاد راه اندازی شده است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: نوزدهمین مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف ایجاد اشتغال حین درمان برای معتادان متجاهر در آذربایجان شرقی تشکیل شد.

رحیم نظری، با بیان اینکه مشکل اعتیاد پشت درب همه منازل است، ادامه داد: این مشکل محدود به حوزه خاصی نیست بلکه می تواند برای همه خانواده ها فعال در حوزه های مختلف از جمله تجارت، فرهنگ و اقتصاد به وجود بیاید و هیچ کس مصون از این مشکل نیست.

وی با اشاره به جایگاه تبریز و آذربایجان شرقی در سطح کشور که عنوان شهر اولین ها را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در چنین شهر و استانی نباید معتاد متجاهر وجود داشته باشد و این موضوع در سایه مشارکت اجتماعی خیران این منطقه قابل تحقق است.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، با تاکید بر اینکه نجات یک نفر، نجات جامعه است، گفت: این افراد با حضور و مشارکت پربرکت خیران می توانند دوباره به زندگی بازگردند.

رحیم نظری، افزود: مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای بهبودیافتگان از اعتیاد، توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی و سلامت این افراد تشکیل شده است.

علت عمده بروز آسیب های اجتماعی در جامعه، آلوده شدن افراد به مواد مخدر است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: علت عمده بروز آسیب های اجتماعی مانند دروغ گویی، دزدی، فقر و طلاق در جامعه، آلوده شدن افراد به مواد مخدر در اشکال مختلف است.

«تراب محمدی»، با بیان اینکه در زمان کنونی کل دنیا با این معضل دست به گریبان هستند، افزود: کشور همسایه ما بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در دنیا بوده و کشور ما نیز در مسیر ترانزیت این مواد قرار دارد بنابراین رسوبات این ترانزیت در کشور ما موجب آلوده شدن افراد مختلف جامعه می شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سرآمد مبارزه با مواد مخدر در دنیاست، اظهار کرد: در چهار دهه اخیر بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار تن مواد مخدر در کشور کشف و علاوه بر این کشفیات بخشی از مواد مخدر ترانزیتی نیز از سوی سوداگران مرگ در جامعه توزیع شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به صورت جهادی و داوطلبانه در این راه با سوداگران مرگ مبارزه می کنند و در این راه بیش از چهار هزار نفر به شهادت رسیده اند.

محمدی، با اشاره به اینکه سوداگران مرگ از تجارت این مواد سود کلانی به جیب می زنند، ادامه داد: سوداگران مرگ موجب بروز آسیب های مختلف در جامعه و از هم پاشیدن تحکیم خانواده ها و از دست رفتن نیروی کار می شوند.

وی آذربایجان شرقی و تبریز را شهر خیرین اعلام کرد و یادآور شد: خیریه های مهم و بزرگی در این شهر تشکیل شده است که قدمت آن ها به ۷۵ سال قبل برمی گردد و در سایه تشکیل چنین خیریه هایی به شهر اولین ها و شهر بدون گدا مشهور شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با استقبال از تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی در این استان و حمایت استانداری از این مجمع، گفت: خیران حاضر در این مجمع با خدا معامله کرده و از افرادی حمایت می کنند که معمولا سایر افراد آن ها را به حال خود رها کرده اند.

محمدی، اظهار کرد: خیران با حضور در مجامع خیرین و انجام کار جهادی و کمک به رفع بخشی از معضلات اجتماعی جامعه، در جهت ارتقای امنیت و اقتدار جامعه و استحکام خانواده ها و اشتغالزایی به این افراد تلاش می کنند و کار آنان از پاداش اخروی برخوردار است.

خیران مجمع خیرین یاریگران زندگی به مبارزه با جهل دعوت شده اند

رییس هیات مدیره مجمع خیرین «یاریگران زندگی» کشور نیز در این نشست با اشاره به اهداف تشکیل این مجمع، گفت: خیران حاضر در مجمع خیرین یاریگران زندگی به مبارزه با جهل دعوت شده اند.

«علیرضا نبی»، افزود: جهل سرمنشاء بروز مشکلات و معضلات در جامعه است و می تواند یک کشور را تکه تکه و تمدن کشور را نابود کند و اسطوره های بزرگ جامعه را به خاک ذلت بیاندازد.

وی با تاکید بر اینکه خیران مجمع خیرین یاریگران زندگی به مکتب مشارکت دعوت شده اند، اظهار کرد: این مکتب را خیران به خوبی بلد هستند و با حضور در مجامع خیرین موجب حل بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه شده اند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور با بیان اینکه فاصله یک معتاد متجاهر بهبود یافته در مرکز ماده ۱۶ تا لغزش کردن به اندازه پیدا کردن ساقی است، گفت: برای اینکه بهبودیافتگان از مواد مخدر دور بمانند و سراغ آن نروند باید عزت پیدا کنند، حقوق بگیرند، کار یاد بگیرند، تولید آنان خریداری شود و یکسال از آنان حمایت های روانی شود.

نبی، با تاکید بر مشارکت خرین در حمایت و کمک به بهبودیافتگان، ادامه داد: در این راه نیاز به مشارکت بهبودیافتگان، مشارکت تامین کنندگان مواد اولیه فعالیت های بهبودیافتگان و مشارکت خریداران در خرید محصولات تولیدی آنان وجود دارد.

مشارکت خیران در مجمع خیرین یاریگران زندگی آذربایجان شرقی موجب از بین رفتن دغدغه استان در زمینه معتادان متجاهر می شود

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه خیران در هر موضوعی ورود پیدا کرده اند، تعاریف را عوض کرده و موجب خیر و برکت شده اند، گفت: در تبریز مرکز ماده ۱۶ در زمینی به مساحت چهار تا پنج هکتار ایجاد شده است و در نوع خود مجموعه اقداماتی که انجام می دهد در سطح کشور بی نظیر است.

«حسن حمزه زاده»، با بیان اینکه این مرکز می تواند با الحاق اراضی اطراف خود حدود پنج هکتار نیز توسعه یابد و برای حدود ۲ هزار معتاد متجاهر اشتغال ایجاد کند، افزود: هم اکنون حدود ۴۲۰ معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می شوند که مشغول به کار بوده و بیمه نیز هستند و تولیدات آنها علاوه بر ایران به پنج کشور دیگر صادر می شود.

وی اظهار کرد: مشارکت خیران در مجمع خیرین یاریگران زندگی آذربایجان شرقی در کنار ماده ۱۶ تبریز می تواند دغدغه این استان و این شهر در رابطه با معتادات متجاهر را از بین ببرد.

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تنها راهکار مبارزه با این معضل اجتماعی است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی های سازمان ملل بیش از ۲۰۰ کشور دنیا با پدیده شوم مواد مخدر دست به گریبان هستند و شیوع مصرف مواد مخدر در بین گروه سنی ۱۵ تا ۶۵ سال حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است.

امیر رنجبر، تنها راه برون رفت از این موضوع را کاهش تقاضای مواد مخدر اعلام کرد و افزود: تنها راهکار و راهگشا برای برون رفت از این معضل اجتماعی، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است.

وی اظهار کرد: حضور خیران در مجمع خیرین یاریگران می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر نقش بسزایی ایفا کند و در این زمینه اشتغالزایی بهبودیافتگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

رنجبر، با اشاره به اقدامات انجام شده برای اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد در سطح کشور و آذربایجان شرقی، ادامه داد: در این زمینه کارگاه های اشتغالزایی در سطح استان راه اندازی شده و هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: با توسعه این کارگاه ها می توان مانایی بهبودیافتگان از اعتیاد را استمرار بخشید.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *