فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

چه کسانی می‌توانند از بیمه رایگان سلامت استفاده کنند؟ 

چه کسانی می‌توانند از بیمه رایگان سلامت استفاده کنند؟ 

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۴۰۲ به جای سه دهک اول کم‌درآمد، پنج دهک اول توسط سازمان بیمه سلامت ایران تحت بیمه ۱۰۰ درصد رایگان قرار گرفتند و همچنین برای دهک‌های شش تا نهم درآمدی نیز میزان پرداخت حق بیمه، ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل ازخبرگزاری تسنیم، امید به زندگی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی یک جامعه است و دسترسی راحت و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمه‌ای کارآمدی که در مراجعان و بیماران آرامش خاطر ایجاد کند، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر امید به زندگی است.

در این راستا در سالیان اخیر، سازمان بیمه سلامت ایران که متولی اصلی بیمه همگانی بوده سعی کرده است که تمام ایرانیان فاقد بیمه را تحت پوشش قرار بدهد تا هیچکس بدون بیمه نباشد و دغدغه بیماری و هزینه‌های دارو و درمان به حداقل برسد.

در همین راستا، براساس مصوبه هیئت وزیران در سال 1402 به جای سه دهک اول کم‌درآمد، پنج دهک اول تحت بیمه 100 درصد رایگان قرار گرفتند و همچنین برای دهک‌های شش تا نهم درآمدی نیز، میزان پرداخت حق بیمه، 10 تا 30 درصد کاهش یافته است تا با پرداخت هزینه کمتری، بیمه شوند.

پنج دهک اول درآمدی به صورت متمرکز و بدون نیاز به مراجعه حضوری افراد، توسط سازمان بیمه سلامت ایران، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که این افراد می‌توانند برای اطلاع از وضعیت بیمه سلامت خود با شماره‌گیری کد دستوری #1666* اقدام کنند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *