فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بیش از ۲ هزار معتاد بهبودیافته در کشور شاغل شدند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: بیش از ۲ هزار معتاد بهبودیافته در کشور شاغل شدند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل ازخبرگزاری ایرنا،” سردار اسکندر مومنی ” روز پنجشنبه در آیین افتتاح کمپ ماده ۱۶ زنان و مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب ، موضوع ماده ۱۶ شهرستان چهارباغ افزود: تسهیلات بانکی با شرایط مناسبی را در اختیار کارفرمایان این مراکز قرار داده‌ایم که خوشبختانه عملکرد خوبی در این زمینه داشته ایم.

معتادان در مراکز ماده ۱۶ بر خلاف مراکز ماده ۱۵ به اجبار ، اعتیاد خود را باید ترک کنند و اغلب این افراد توسط نیروی انتظامی به این مراکز معرفی می شوند.  این در حالی است که  مراکز ماده ۱۵ ، مکانی به شمار می آید که در آن معتاد ، داوطلبانه برای ترک ، وارد می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای حل این ناهنجاری اجتماعی باید احساس مسوولیت پذیری اجتماعی خالصانه داشته باشیم، بیان کرد: نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای دنیا برای ساماندهی آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی تمام اقشار جامعه به صورت خودجوش پیشقدم می شوند بنابراین خیرخواهانه تمام تلاش خود را به کار می گیرند.

مومنی اعتیاد را زمینه بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی در بنیان خانواده و سطح جامعه عنوان کرد و افزود: علت اصلی طلاق، سرقت های خرد و خودکشی مصرف موادمخدراست.

وی با تاکید بر اینکه دست به دست هم دهیم تا از فراگیر شدن اعتیاد جلوگیری کنیم بیان کرد: ایجاد اشتغال برای افراد بهبودیافته را راهکار اصلی نجات مددجویان است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری گفت: عدم فراهم شدن زمینه اشتغال و پذیرش کارفرمایان ، مددجویان را سرگردان می کند که طی مدت کوتاهی پس از سم زدایی، به سمت اعتیاد برمی گردند.

مومنی با بیان اینکه میانگین تعداد معتادین و سن اعتیاد نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای دنیا در وضعیت خوبی قرار دارد، میانگین سن اعتیاد در ایران را ۲۴ سال و در کشورهای دیگر را نیز زیر ۲۰ سال اعلام کرد و گفت: شیوع اعتیاد در بین بانوان نیز زیر ۶ درصد است.

اصحاب رسانه برای پیشگیری و حل اعتیاد ، پای کار بیایند

مومنی بیان کرد: در این شرایط بحرانی وظیفه تمام دستگاه های اجرایی و شهروندان این است که با جدیت روی کار بیایند و برای حل این معضل، احساس مسوولیت اجتماعی داشته باشند.

وی با دعوت از اصحاب رسانه برای اطلاع رسانی عموم جامعه در زمینه پیشگیری از اعتیاد ، تاکید کرد: شهروندان را باید از عواقب مصرف موادمخدر آگاه کنیم چراکه رها شدن از معضل به این راحتی امکان پذیر نیست.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری ،در این بازدید با اشاره به افتتاح و بهره برداری از هفت سوله در حوزه اشتغال آفرینی و مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ زنان، یادآورشد: این مراکز زمینه اشتغالزایی ۲۵۰ معتاد متجاهر را در سطح استان البرز فراهم کرده است.

وی حلقه مفقوده و مشکل اصلی عودت معتادین بهبودیافته را بیکاری و عدم پذیرش کارفرمایان دانست و تاکید کرد: بنابراین کارفرمایان و خیرین باید دست به دست هم دهند تا این معضل مهم حل شود.

مومنی ضمن درخواست و دعوت از کارفرمایان و خیرین برای توانمندسازی این قشر آسیب پذیر جامعه ، افزود: مددجویان به مدت یک یا ۶ ماه در مراکز ترک اعتیاد از نظر جسمی سم زدایی می شوند اما وظیفه اصلی دستگاه های اجرایی مربوطه، کارفرمایان و خیرین ، توانمندسازی معتادان بهبودیافته در یک مهارت است.

کمپ ماده ۱۶ زنان البرز پیش از این ۱۲۰ نفر ظرفیت داشت که با توسعه آن امروز ظرفیت پذیرش این کمپ به ۲۷۰ نفر رسید.

 

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *