فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

لوایح و برنامه‌های دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ پیگیری وضعیت رفاهی مددکاران «۱۲۳»

لوایح و برنامه‌های دولت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی/ پیگیری وضعیت رفاهی مددکاران «۱۲۳»

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

انسیه خزعلی در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی در تهران و شیرخوارگاه آمنه ضمن قدردانی از پرسنل خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گفت: امید است با همت شما بتوان از افزایش آسیب پیشگیری شود.

وی افزود: در برنامه هفتم برای رفع آسیبها سرفصل‌هایی دیده شده و لوایح و برنامه‌هایی را در دست داریم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری ایسنا، انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در بخش آسیب‌های مرتبط با خانواده و زنان فصل خاصی دیده شده و مراحلی را طی کرده است. در مجلس نیز مطالبی به آن افزوده شد و امیدواریم مراحل نهایی را طی کند.

وی افزود: بخش‌هایی مربوط به بهزیستی و وزارت کار و مسائل مربوط به کودکان، زنان و خانواده‌های بدسرپرست نیز در جای خودش دیده شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه معاونت برای تقویت زیرساخت‌های ۱۲۳ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز توضیح داد: برنامه‌ها و آمارها نشان می‌دهد که اکنون شرایط بهتری را نسبت به سالهای قبل داریم اما باید بهتر از این شود.

خزعلی همچنین از پیگیری وضعیت رفاهی مددکارانی که در این بخش مشغول به کار هستند و شرایط مناسبی ندارند نیز خبر داد و گفت: تجهیزات وسایل نقلیه و اورژانس که به موقع به مواردی مثل آسیبها رسیدگی کند، جزء نیازها و پشتیبانی‌هایی است که باید توسط دولت و برخی نیز توسط آیین نامه‌ها انجام شود.

محمد نصیری مدیرکل بهزیستی استان تهران نیز در نشست بررسی مداخلات اجتماعی خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و وضعیت کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی استان تهران میزبانی ۲۲ هزار نفر (معلولان، زنان و معتادان متجاهر و…) را به صورت شبانه روزی بر عهده دارد.

وی افزود: با همراهی مردم هیچ بانو، معلول، سالمند و کودک به واسطه نبود امکانات در وضعیت مخاطره در خیابان نمی‌گذراند و سازمان بهزیستی به صورت شبانه روزی با تماس با ۱۲۳ و مداخلات اورژانس اجتماعی به جامعه هدف خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه با بیان اینکه خط ۱۲۳ در کشورهای دیگر هم وجود دارد اما این خط نهایتا به‌روی یک یا دو موضوع فعالیت می‌کند، گفت: این درحالیست که خط ۱۲۳ در کشور ما در هفت محور و ۱۱ خط، خدمات ارائه می‌کند. در خط، هم تیم سیار، هم تیم مداخله و هم بستری و خدمات دیگری ارائه می‌شود. با این مدل، مداخلات اورژانسی انجام می‌شود.

نصیری با اشاره به نیروی تخصصی فعال در اورژانس اجتماعی گفت: حتی رانندگان خط ۱۲۳ دارای لیسانس رشته‌های تخصصی هستند. اکثر پرسنل فارغ التحصیلان دانشگاه تهران هستند. البته نیازمند افزایش نیروهای تخصصی هستیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *