فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

تعهد سازمان بهزیستی در ظرفیت سازی برای بانوان توانمند

تعهد سازمان بهزیستی در ظرفیت سازی برای بانوان توانمند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مشاور سازمان بهزیستی در امور بانوان گفت: ظرفیت سازی برای بانوان متناسب با توانمندی آنها،کمک به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی و تکریم خانواده از برنامه‌های دفتر امور بانوان سازمان بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، رؤیا احمدیان در حاشیه بازدید انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از شیرخوارگاه آمنه؛ خانواده را بزرگترین پشتوانه سلامت و بالندگی اجتماعی دانست.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه دفتر امور بانوان سازمان بهزیستی گفت: تمامی فعالیت‌های این دفتر در راستای تحکیم بنیان خانواده و خانواده محور است و حمایت‌های فرهنگی و اقتصادی از بانوان سرپرست خانوار، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده، برنامه ریزی برای توانمند سازی و ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های بانوان در زمینه‌های مختلف و… به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

احمدیان همچنین ظرفیت سازی برای بانوان متناسب با توانمندی آنها و ایجاد بانک اطلاعات برای همکاران، ایجاد نمایشگاه توانمندی و دستاوردها برای نمایش هویت بانوان، کمک به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خانوادگی و تکریم خانواده، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی برای بانوان همکار و فرزندان آنان، برگزاری اردوی ویژه زنان سرپرست خانوار در مجتمع‌های تفریحی بهزیستی برای اولین بار و … را از دیگر برنامه‌های این دفتر معرفی کرد.

وی گفت: در سازمان بهزیستی بیش از ۱۸ هزار نیروی کار در سراسر کشور به خدمت مشغول هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۰ نفر از بانوان ارجمند و فرهیخته جامعه هستند. همچنین در پست‌های مختلف معاونتی و مدیریتی، مدیران کل استانی و…. از بانوان توانمند استفاده شده است و می‌توان گفت در بهزیستی از توانمندی بانوان به نحو احسن استفاده می‌شود.

در این بازدید که معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، مشاور وزیر رفاه در امور بانوان و خانواده، مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور بانوان، مدیرکل بهزیستی استان تهران، مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و جمعی از مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی کشور نیز حضور داشتند، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مرکز تلفن اورژانس اجتماعی استان تهران و شیرخوارگاه آمنه دیدن و از نزدیک در جریان فعالیت این مراکز قرار گرفت.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *