فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است

بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیشترین تماس های اورژانس اجتماعی به کودک آزاری و خشونت‌های خانگی اختصاص دارد، به طور مثال روزانه ۶۰۰ نفر با خط ۱۲۳ اورژانس تهران تماس می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، مهری سادات موسوی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی شبکه بی سیم اورژانس اجتماعی زنجان در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه اورژانس اجتماعی طیف وسیعی از آسیب های اجتماعی را در بر می گیرد، افزود: از کودک آزاری تا انواع خشونت ها و افکار خودکشی در این حوزه قرار می گیرد.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برخی تماس ها به این حوزه ارتباطی ندارد و در حد امکان نیز کارشناسان مربوطه راهنمایی لازم را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه گسترش اورژانس اجتماعی موجب شده آسیب دیدگان اجتماعی به صورت شبانه روزی پوشش داده شوند، اظهار داشت: خط ۱۲۳ اورژانس به امداد رسانی اقدامات فوریتی اختصاص دارد که در صورت مداخله نکردن به مرحله بحران می رسد.

موسوی نبود اعتبارات کافی برای نوسازی خودروهای اورژانس اجتماعی را یک چالش پیش رو عنوان و خاطر نشان کرد: در زمان حاضر عمر خودروهای اورژانس بالای ۱۶ سال است و نیاز به نوسازی دارد و خرید ناوگان جدید هم مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه به صورت آزمایشی اورژانس موتوری نیز در کلانشهرها منطبق با دستور العمل ها راه اندازی خواهد شد، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها طی سال جاری این اقدام به صورت آزمایشی از استان تهران آغاز خواهد شد.

راه اندازی بی سیم اورژانس برای تسهیلگری و نیاز مبرم اورژانس های اجتماعی کشور است

موسوی با بیان اینکه با این کار ارتباط صوتی و تصویری و ثبت اطلاعات مورد نیاز در هنگام خدمات رسانی اورژانس اجتماعی بهبود می یابد، اضافه کرد: بر این این اساس بهره گیری از ظرفیت بی سیم در این بخش مورد توجه قرار گرفت.

این مسوول ادامه داد: این نوع بی سیم ها بسیار خاص بوده و ارتباط مختلف مراکز، ارتباط استانی و حتی در سطح ملی را برقرار می کند.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تجهیز مراکز اورژانس اجتماعی به بی سیم از سال گذشته آغاز و در این زمینه با انجام کار آزمایشی اشکالات کار احصا شد.

وی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری همه استان ها و در چند ماه گذشته نیز کل مراکز اورژانس به این وسیله مجهز شده اند، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اختصاص دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه در صورت فراهم کردن زیرساخت های لازم، اورژانس اجتماعی در سایر شهرستان ها نیز ایجاد می شود، افزود: با توجه به نیاز و اولویت، این کار فقط در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر مد نظر قرار گرفته است.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد:هم اکنون بیش از ۳۷۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است.

وی توسعه این نوع مراکز را در گرو مصوب شدن تشکیلات اورژانس اجتماعی ذکر کرد و گفت: اورژانس اجتماعی با اورژانس های دیگر تفاوت هایی دارد و بخش عمده آن به نیروی انسانی مورد نیاز متکی است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *