فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

شیوع بیماری‌های تنفسی در فصل سرما / ضرورت رعایت نکات بهداشتی در دانش‌آموزان

شیوع بیماری‌های تنفسی در فصل سرما / ضرورت رعایت نکات بهداشتی در دانش‌آموزان

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی و خودمراقبتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، دکترمحمدرضا سهرابی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و شروع فصل پاییز معمولا شیوع سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: گرچه درحال حاضر در شرایط اضطرار اپیدمی کووید۱۹ نیستیم اما پایان وضعیت اضطراری به‌ معنای پایان کرونا نیست و همچنان خطر ابتلا به کووید و سایر بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا وجود دارد؛ بنابراین توجه به پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

سهرابی یکی از عوامل مهم و موثر در شیوع سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی را تجمع افراد در زیر یک سقف عنوان کرد و گفت: برای به حداقل رساندن خطر انتقال بیماری‌های تنفسی شایع، باید تهویه فضاهای سربسته مورد توجه قرار گیرد و در و پنجره‌ها در فواصل معینی باز شوند تا تهویه هوا به خوبی انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مربیان و معلمان خواست برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان توجه به آداب بهداشتی و خودمراقبتی را به دانش‌آموزان بیاموزند.

وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه و مهد کودک باید بیاموزند هنگام عطسه و سرفه به طور صحیح جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند و از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

سهرابی از والدین و مسئولان مدارس خواست به علائم بیماری‌ها حساس باشند و اگر دانش‌آموز یا کارکنان مدرسه علائمی مانند تب، سرفه و عطسه دارند حتما در منزل استراحت کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

او با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک برای مبتلایان به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، کرونا، آنفلوانزا و سایر بیماری‌های تنفسی، خاطرنشان کرد: فرد بیمار برای جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران حتما باید از ماسک مناسب به شیوه صحیح استفاده کند.

سهرابی با تاکید بر ضرورت دسترسی به مایع صابون در سرویس‌ بهداشتی مدارس، یادآور شد: شستن صحیح دست‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی، میکروبی و انگلی ضروری است. بنابراین باید آموزش لازم در این خصوص به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی از مربیان مهد کودک‌ها و مدارس خواست در قالب نقاشی، مسابقه و انجام فعالیت گروهی طرز صحیح شست و شوی دست‌ها و آداب بهداشتی را با کودکان و دانش‌آموزان تمرین کنند.

وی بهداشت فردی به دانش آموزان را یکی از مهمترین ارکان سلامت در طول دوره تحصیلی عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست به سلامت جسمی و بهداشت روانی فرزندان خود توجه کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود به والدین تاکید کرد: چنانچه فرزندشان مبتلا به بیماری خاصی است و یا از داروی خاصی استفاده می‌کند، موضوع را حتما با اولیای مدرسه در میان بگذارند تا در شرایط ویژه بتوان با اولویت و اطلاعات کافی به این دانش‌آموزان کمک کرد.

او در پایان ضمن آرزوی سلامت برای همه دانش‌آموزان و مربیان و معلمان، خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشتی و مراقبان سلامت در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت همواره آماده مشاوره و پاسخگویی در زمینه سلامت دانش‌آموزان و بهداشت مدارس هستند.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری