فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

ارائه خدمات تخصصی درمانی بسیار گران‌قیمت به صورت تقریباً «رایگان» به بیمه‌شدگان

ارائه خدمات تخصصی درمانی بسیار گران‌قیمت به صورت تقریباً «رایگان» به بیمه‌شدگان

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه سازمان در طرح دارویار پابه‌پای وزارت بهداشت و در کنار دولت، به‌رغم برخی چالش‌ها در حد مقدورات ارائه خدمت کرده و می‌کند گفت: بیش از ۴۰۰ قلم داروی جدید و پرهزینه برای بیماران در این دولت تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفت. اکنون خدمات تخصصی بسیار گران‌قیمت به شکل تقریباً رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم معارفه دکتر علی دباغ عضو جدید هیئت‌مدیره این سازمان و تکریم دکتر محمدحسین مهدوی عادلی که با حضور علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس و اعضای هیئت‌مدیره، معاونان و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه گسترش خدمات سلامت الکترونیک و نیز توسعه خدمات درمانی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه مأموریت‌های خود از جمله در حوزه سلامت، پیشرو و جزو اولین‌هاست.

موسوی در این جلسه در ارزیابی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه درمان گفت: روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و حدود ۱۳ هزار خدمت بستری در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود و این سازمان در اجرای طرح‌های ملی حوزه سلامت، در حوزه مأموریت‌های خود، پیشرو و جزو اولین‌هاست؛ ازجمله در طرح دارویار پابه‌پای وزارت بهداشت و در کنار دولت، به‌رغم برخی چالش‌ها در حد مقدورات ارائه خدمت کرده و می‌کند.

موسوی افزود: پروژه نسخه الکترونیک، پروژه‌ای ملی است که در شرایط عادی شاید نظام سلامت باید چهارتا پنج سال برای اجرای آن وقت می‌گذاشت. در این پروژه هم سازمان تأمین‌اجتماعی و هم بقیه دستگاه‌های مرتبط با همگرایی و هم‌افزایی، کارنامه موفقی برجای گذاشتند که به‌زودی گزارش این طرح بزرگ ملی به رئیس‌جمهور ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: تا قبل از این دولت، میزان پیشرفت و توسعه طرح نسخه الکترونیک حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بود در حالی‌که اکنون بیشتر از ۹۹ درصد نسخه‌نویسی در کشور در قالب نسخه الکترونیک انجام می‌شود. همچنین در اجرای طرح صیانت مالی از بیمه‌شدگان در سازمان تأمین‌اجتماعی، بیش از ۴۰۰ قلم داروی جدید و پرهزینه برای بیماران در این دولت تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفت. اکنون خدمات تخصصی بسیار گران‌قیمت به شکل تقریباً رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و سازمان تأمین‌اجتماعی در ارائه خدمت به مردم، همیشه در کنار وزارت بهداشت و درمان بوده است.

موسوی همچنین با قدردانی از دکتر مهدوی عادلی و آرزوی توفیق برای وی، به دکتر علی دباغ عضو جدید هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی خیرمقدم گفت و ابراز امیدواری کرد تجربیات و توانمندی‌های دکتر دباغ در سیاستگذاری و اجرا و عملیات درمان برای سازمان تأمین‌اجتماعی و بیمه‌شدگان این سازمان منشاء خیر و برکت باشد.

علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم با قدردانی از خدمات محمدحسین مهدوی عادلی در دوران حضور در هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی و آرزوی توفیق برای دکتر علی دباغ، به دستاوردهای ارزشمند نظام در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی اشاره و بر ضرورت هم‌افزایی در مدیریت و نیز اهمیت محاسبات بیمه‌ای در صندوق‌های بازنشستگی تأکید کرد.

عسگریان همچنین با یادآوری حساسیت بخش درمان در سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: برخی محاسبات نشان می‌دهد که سهم واقعی هزینه‌های بخش درمان تأمین‌اجتماعی از حق بیمه‌ها، بسیار بیش از ۹ درصد تعیین شده است و باید راهکاری مناسب برای مدیریت هزینه ـ فایده در این بخش در عین توجه به توسعه خدمات برای بیمه‌شدگان اندیشید.

وی همچنین بر اهمیت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف عملکردی صندوق‌های بازنشستگی تأکید کرد و گفت: صندوق‌های بازنشستگی و به‌ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی که بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است باید پایدار بمانند و پایداری این صندوق‌ها به بهبود نسبت پشتیبانی است. عدالت را که دال مرکزی نظام است باید در حوزه صندوق‌های بازنشستگی در دل پایداری صندوق ببینیم و با قرار دادن هر جزء از اجزای سیستم در جای مطلوب خود، سیستم را به کارآمدی برسانیم.

براساس این گزارش، دکتر محمدحسین مهدوی عادلی نیز در این مراسم، با اشاره به جایگاه مهم سازمان تأمین‌اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در کشور گفت: همه ما اعم از کارمند و کارگر، زمانی بازنشسته می‌شویم و سروکارمان با این صندوق‌هاست، بنابراین وقتی در جایگاه خدمت در این صندوق‌ها قرار می‌گیریم حتماً باید سعی کنیم تا به بهترین وجهی کارها را پیش ببریم و با تدبیر برای مشکلات راهکار پیدا کنیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر تغییرات مهمی در دنیا اتفاق افتاده و اقتصادها از حالت تولیدمحور به سمت دانش‌محور رفته‌اند و هر روز تحولات زیادی مثل اقتصاد دیجیتال، جامعه هوشمند و هوش مصنوعی و غیره اتقاق می‌افتد. باید پابه‌پای این تغییرات حرکت کنیم و سازمان تأمین‌اجتماعی را پیش ببریم تا توانمندی سازمان برای حمایت مؤثر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان امروز و فردا را حفظ کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر علی دباغ عضو جدید هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: این افتخار بزرگی است که بتوان در موقعیتی حضور داشت که شرایط برای ارائه خدمت به بیش از نیمی از جمعیت کشور فراهم است. بیمه‌شدگان، سرمایه اجتماعی هر کشوری هستند که نه تنها از سرمایه اقتصادی که از هر سرمایه‌ای دیگری در تمام جوامع مهم‌تر و بزرگ‌تر است.

وی با ابراز خوشحالی از دراختیار بودن سند ابلاغی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان منشور اقدام و برنامه‌ریزی در حوزه تأمین‌اجتماعی که بر استقرار نظام تأمین‌اجتماعی به‌صورت جامع، شفاف، یکپارچه، کارآمد، فراگیر و چندلایه تأکید دارد، گفت: در حوزه سلامت هم سند ابلاغی خیلی مهم و ارزشمندی داریم که در آن بر «پوشش کامل نیازهای پایه درمان توسط بیمه‌ها برای آحاد جامعه و کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان، تا آنجا که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد» تأکید شده است. اینها سندهای بالادستی ماست که تکالیف مهمی را برای ما تعیین کرده است و امیدوارم بتوانیم در اجرا و عمل به تکالیف‌مان، از دعای خیر بیمه‌شدگان بهره‌مند باشیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر علی دباغ فارغ‌التحصیل تخصص بیهوشی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فوق‌تخصص بیهوشی قلب از بیمارستان قلب شهید رجایی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران است. معاونت سلامت وزارت بهداشت، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو هیات مدیره و معاون آموزشی و پژوهشی و معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی شهر تهران، عضو علی‌البدل هیئت‌مدیره سازمان نظام پزشکی شهر تهران و رییس بخش بیهوشی و بیهوشی قلب بیمارستان مدرس بخشی از سوابق اجرایی دکتر علی دباغ است. وی همچنین مولف برگزیده دانشگاه در جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال ۹۲ و ۹۶ و مخترع برگزیده دانشگاه در جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *