فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آغاز ثبت نام دوره های مربیگری ورزشی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تحقيقات نشان داده است فعاليت هاي بدني منظم، آثار بسيار مثبت و سودمندی به دنبال دارد. از جمله ابعاد جسمي، روحي ورواني، اجتماعي، مسئوليت پذيري، تقويت هدايت و رهبري در خود، جامعه پذيري، اميد به زندگي، افزايش خوش بيني و اعتماد اجتماعي، افزايش هم دلي و صميميت و دوستي و… . در نهايت مي توان گفت: ورزش و فعاليت بدني، ضامن سلامتي است. سلامتي نيز ناشي از تعادلي است که در ابعاد جسماني و رواني و اجتماعي ايجاد می شود. نقش ورزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیار پررنگ و برجسته است.

با عنایت به تاثیر گذاری فراوان مربیان ورزشی بر علایق و همچنین رفتارهای هنجارگونه جامعه که عمدتاً قشر خردسال، نوجوان و جوان می باشند، می توان مربیان تحصیلکرده کارآمد و متخصص تربیت نمود تا از تخصص و آگاهی آنها در پیشبرد اهداف سازندگی فرهنگی و سلامت جسمانی که در نهایت منجر به بازدارندگی از آسیب جامعه جوان امروزی می شود سود برد تا جامعه ای مترقی، سالم، شاداب و دور از آسیب های اجتماعی رایج داشت و به گونه ای خاص جامعه آینده کشور را از هر گونه آسیب بیمه نمود.

  بروز بیماریهای متعدد، ناشی از کم تحرکی و یا عدم تحرک می باشد که عمدتاً به دلیل کمبود فضاهای ورزشی و کارشناسان متخصص در امر ورزش و سلامتی که نقش تعلیم و اطلاع رسانی علوم ورزشی را بر عهده دارند می باشد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد بر این اساس بنیاد با هدف کاهش آسیب و اهمیت ورزش در این زمینه معاونت تربیت بدنی خود را راه اندازی نموده تا بتواند از ورزش به عنوان یک ستون قدرتمند در جامعه استفاده نماید. با پیشنهاد دبیر معاونت تربیت بدنی بنیاد، استاد مقربی و موافقت آن توسط مدیر عامل، چندین تفاهم نامه با هیاتهای ورزشی و فدراسیونهای مختلف منعقد گردیده و دوره های علمی و عملی مربیگری، کارگاههای ورزشی و… برنامه ریزی و ثبت نام آن آغاز گردید و در همان ابتدای آغاز ثبت نام دوره ها، استقبال خوب جوانان، ورزشکاران و حتی دانشجویان از این حرکت بی نظیر بود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *