فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

هشدار؛ ۱۵ برابری شدن مرگ‌ومیرها با زامبی

هشدار؛ ۱۵ برابری شدن مرگ‌ومیرها با زامبی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرآنلاین، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شیوع مصرف زامبی در آمریکا و با استناد به اطلاعیه‌ کاخ سفید بنام «تهدید نوظهور در آمریکا» گفت: میزان شیوع مصرف زامبی از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، میلادی، ۱۶ برابر شده است و به همین میزان تعداد فوتی‌های ناشی از آن ۱۵ برابر افزایش داشته است.

دکتر اسکندر مومنی صبح امروز در نشست تخصصی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با عنوان «نظام آموزشی و نقش آن در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد، راهبردها و راهکارها» برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه کشور است و اگر بخواهیم به حوزه پیشگیری از اعتیاد توجه کنیم و حوزه اعتیاد را ساماندهی کنیم، گریزی نداریم که با دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش همکاری کنیم.

مومنی یادآور شد: در اطلاعیه‌ای که کاخ سفید بنام «تهدید نوظهور در آمریکا» منتشر کرد، اعلام شد که با مصرف موادمخدر نوظهور با نام عمومی زامبی یا زایلازین، میزان شیوع مصرف آن از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، میلادی، ۱۶ برابر شده است و به همین میزان تعداد فوتی های ناشی از آن ۱۵ برابر افزایش داشته است، در حالیکه در هیچ پدیده اجتماعی دیگری چنین چیزی را نداشته‌ایم و این حیرت انگیز است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه توجه به امر پیشگیری، به معنای توجه کم به حوزه‌های دیگر همچون ‌مقابله با عرضه نیست، زیرا قاچاقچیان موادمخدر و سوداگران مرگ همواره در هر مقطعی به شیوه های جدید روی می‌آورند تا افراد بیشتری را گرفتار مصرف موادمخدر کنند، گفت: باید تلاش کرد با روش‌های پیشگیرانه و آموزش مهارت‌های زندگی و فردی، افراد را از گرایش به اعتیاد بازداریم.

مومنی تصریح کرد: آموزش و پرورش، اولویت دارترین حوزه در پیشگیری از اعتیاد است و با این حوزه، در پنج بخش دانش‌آموزان، معلمان، اولیاء، متون درسی و سامانه شاد در تعامل هستیم.

وی این را هم گفت: در بخش سامانه شاد و کانون یاریگران زندگی در مدارس پیشرفت‌هایی را داشتیم و تاکنون ۴۰ هزار کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور تشکیل شده است که با تعامل و همکاری با وزارتخانه، تلاش خواهیم کرد این کانون را در بیش از صد هزار مدرسه تشکیل دهیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *