فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

این افراد نباید انار بخورند

این افراد نباید انار بخورند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از سلامت نیوز، انار میوه‌ای است سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم است. با ما همراه شوید تا با خواص خوردن انار و البته مضرات آن بیشتر آشنا شوید.

انار از مهمترین میوه های فصل پاییز است که از آن به عنوان میوه ای بهشتی هم یاد میشود. این میوه حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان فراوانی است به طوری که از قدیم مورد توجه اطباء بوده و برای آن خواص بی شماری برشمرده اند. نام انار از کلمه ای یونانی به معنای سیب با هسته های زیاد گرفته شده است و با توجه به خواص غذایی و دارویی فراوانی که دارد ، مصرف آن برای برخی از افراد مضر می باشد.

اگر به مصرف انار علاقه مندید ، مضرات این میوه خوشمزه را نیز در نظر بگیرید و در خوردن آن زیاده روی نکنید. در این بخش ازبهداشت و سلامت نمناک به شما می گوییم که مصرف انار برای چه کسانی مضر است.

طبع انار

مزاج انار به طعم آن بستگی دارد. مزاج انار به طور کلی سرد و خشک است و هر چه ترش تر باشد مزاج سرد و خشکی آن نیز بیشتر است. انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و بهترین زمان برای مصرف آن صبح وقبل از صبحانه است.

چه کسانی نباید انار مصرف کنند؟

مبتلایان به زخم معده

افرادی که به مشکلات معده و زخم معده مبتلا هستند ، نباید انار ترش مصرف کنند زیرا مصرف انار سبب تشدید زخم معده می شود.

افراد سرد مزاج

مصرف انار در افراد سرد مزاج به علت طبع آن مشکلاتی را به وجود می آورد . مصرف این میوه در این افراد معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند. این افراد باید پس از خوردن این میوه مقداری نبات و زنجبیل مصرف کنند.

افراد دچار یبوست

افرادی که همیشه دچار یبوست هستند ، باید از خوردن انار و رب انار خود داری کنند زیرا مصرف انار همراه با هسته های آن سبب تشدید یبوست شده ، این افراد بهتر است انار را با پرده های سفید داخل آن مصرف نمایند چرا که آنها حاوی فیبرند. این فیبر نامحلول به حرکات دستگاه گوارش، رفع مشکلات دستگاه گوارش، جلوگیری از یبوست و کاهش اضافه وزن و کنترل اشتهای کاذب کمک می کند.

افراد دچار اختلالات هضم

انار به علت داشتن آهن و سایر عناصر دیگر دیر هضم می باشد و مصرف بیش از حد این میوه دستگاه گوارش را تحریک می کند و باعث اختلالات بسیاری مانند حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و… خواهد شد.

افراد دچار اضافه وزن

مصرف انار و عصاره آن به علت کالری فراوانی که دارد ، سبب افزایش وزن می شود پس اگر رژیم دارید و کالری مصرفی را چک می کنید از خوردن این میوه خودداری کنید.

افراد دچار فشار خون پایین

خوردن انار سبب کاهش فشار خون می شود پس افراد دچار افت فشار خون از فشار خون پایین رنج می برند نباید بیش از حد انار مصرف کنند. مصرف این میوه با انواع خاصی از داروها که برای درمان فشار خون و کلسترول بالا استفاده می شود، مداخله می کند.

جراحی

انار بر فشار خون تاثیر می گذارد. این امر ممکن است با کنترل فشار خون در طول و بعد از عمل جراحی تداخل ایجاد کند پس دو هفته قبل از عمل جراحی انار مصرف نکنید.

افراد مبتلا به دیابت

انار قند بالایی دارد و برای افراد مبتلا به دیابت مضر است پس این افراد باید در خوردن انار احتیاط کنند.

افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی

افراد مبتلا به ناراحتی های ریوی باید در خوردن انار احتیاط کنند زیرا این میوه سبب تشدید بیماری آنها می شود.

افراد دچار اختلالات کبد

اگر داروهای خاصی برای اختلالات کبد دارید، انار را با احتیاط و طبق نظر پزشک مصرف کنید زیرا آنزیم های موجود در انار مانع عملکرد آنزیم های خاصی در کبد می شوند.

آلرژی

برخی افراد به خوردن انار آلرژی دارند و با مصرف این میوه دچار علائمی مانند بلعیدن دردناک، خارش، مشکلات پوستی، تورم صورت، سختی در تنفس ،درد و تورم در دهان می‌شوند. اگر شما نیز این مشکلات را با خوردن انار تجربه می‌کنید ، از خوردن این میوه اجتناب کنید.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری