فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آزادی ۶۴۵ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد تهران

آزادی ۶۴۵ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد تهران

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به آزادی ۶۴۵ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست ستاد دیه این استان با اشاره به توفیقات حاصل شده در حوزه مساعدت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد بر ضرورت اهتمام بیش از پیش ستاد دیه در استان تهران به‌منظور جذب خیرین تاکید کرد و گفت: ستاد دیه استان تهران برای جذب خیرین باید بیش از پیش فعال و پرتلاش باشد و نباید منتظر حضور خیرین بماند؛ بلکه ستاد دیه استان تهران راسا باید به سراغ اشخاص خیرخواهی برود که ظرفیت بالقوه برای مساعدت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد را دارند.

ضرورت ارتباط مؤثر و مستمر ستاد دیه استان تهران با جامعه خیرین

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط مؤثر و مستمر ستاد دیه استان تهران با جامعه خیرین گفت: حضور خیرین در زندان‌ها و استماع مستقیم مشکلات و مسائل مددجویان در محیط زندان قطعاً عامل محرک مهمی در جهت جذب کمک‌های جامعه خیرین به‌منظور گره‌گشایی از مشکلات و مسائل زندانیان خواهد بود.

هر کس که در زندان حضور دارد، جنایتکار، خلافکار و هنجارشکن نیست

وی با اشاره به رویکرد و نگاه موجود نسبت به محیط زندان و زندانیان اظهار کرد: تصور بسیاری از اشخاص در جامعه این است که هر شخصی که در زندان محبوس است، بدون استثنا جنایتکار، هنجارشکن و خلافکار محسوب می‌شود؛ اما الزاماً این گونه نیست و در بسیاری از موارد شرایط و برخی از اتفاقات و خطاهای سهوی سبب می‌شود که فرد راهی زندان شود.

ضرورت اصلاح نگاه جامعه و به‌طور خاص خیرین نسبت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد

القاصی با تاکید بر ضرورت اصلاح نگاه جامعه و به‌طور خاص خیرین نسبت به زندانیان جرایم مالی غیرعمد عنوان کرد: ستاد دیه استان تهران با همکاری اداره کل زندان‌های استان تهران و دستگاه قضا باید در جهت اصلاح و ترمیم تصویر جامعه از مساله زندان و زندانیان جرایم مالی غیرعمد اقدام کند و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تحقق این امر استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر ضرورت تدوین و ارائه برنامه اجرایی مناسب از سوی ستاد دیه استان تهران برای جذب خیرین عنوان کرد: جامعه برای مساعدت به زندانیان باید مستقیماً در جریان مشکلات و مسائل زندانیان جرایم مالی غیرعمد و خانواده آن‌ها قرار گیرد، به همین منظور ضرورت دارد تا ساز و کاری تهیه شود که هر شخصی که قصد کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد را داشته باشد، امکان ملاقات با فرد زندانی و خانواده او به‌منظور آگاهی از مشکلات و مسائل آن‌ها برای فردی که قصد مساعدت دارد، مهیا شود.

آزادی ۶۴۵ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با کمک خیرین

وی در ادامه سخنان خود از فراهم شدن زمینه آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با مساعدت ستاد دیه و خیرین خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حسب گزارشات واصله، ۳۱۱ نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با کمک ستاد دیه و خیرین و با پرداخت ۴۱ میلیارد تومان از بند رهایی یافتند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

ایجاد اشتغال برای ۸۱۶ نفر از مددجویان رأی باز و خانواده آن‌ها

القاصی در پایان ضمن اشاره به آزادی ۳۳۴ نفر از مددجویان جرایم مالی غیرعمد با مساعدت مرکز مراقبت و مددکاری و با اختصاص مبلغ بیش از ۱۶ میلیارد تومان از زندان عنوان کرد: بر اساس گزارشات واصله از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت و برای ۸۱۶ نفر از مددجویان رأی باز و خانواده آن‌ها اشتغال ایجاد شده است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *