فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

معلمان دانش‌آموزان دچار آسیب اجتماعی را شناسایی می‌کنند

معلمان دانش‌آموزان دچار آسیب اجتماعی را شناسایی می‌کنند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در طرح توانمندسازی معلمان در شناسایی نشانگان آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان، اگر معلمی در کلاس خود با دانش‌آموزان دارای آسیب اجتماعی مواجه شود او را به مراجع مربوط ارجاع می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های میز نماد اظهار داشت: میز نماد به بحث آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد و دارای اهمیت زیادی است؛ اگرچه کشور ما با آمار جهانی فاصله زیادی دارد اما لازم است نسبت به پیشگیری، کنترل همواره هوشیار باشیم و با زمینه‌هایی مثل افسردگی که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود مقابله کنیم.

وی ادامه داد: میز نماد باید با حضور تمام دستگاه‌ها برگزار شود و آموزش و پرورش نباید در این زمینه تنها باشد چرا که ما تنها ۶ ساعت در روز با دانش‌آموز تعامل داریم و در این مدت کوتاه هم نمی‌توان انتظار داشت تمام مباحث آموزشی و پرورشی یکجا توسط مدرسه اتفاق بیفتد؛ لذا دستگاه‌های مختلف باید در این حوزه به آموزش و پرورش یاری برسانند.

نم نبات ابراز داشت: در حال حاضر و در سراسر استان ۱۸٠٠ معاون و مربی پرورشی در مدارس فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: باید مراقب نهاد خانواده باشیم، وظایف تربیتی خانواده باید تبیین شود و انتظار صرف آن از آموزش و پرورش جوابگو نیست و نیازمند تعامل دوسویه است؛ لذا بر روی خانواده و آموزش آن به‌گونه‌ای که والدین به تمام ابعاد تربیت فرزند توجه داشته باشند، سرمایه‌گذاری شود.

وی گفت: با ریشه‌یابی مشکلات دانش‌آموزان چالش‌های بروز آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود و در اینجا آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند اثرگذاری لازم را داشته باشد و باید نهادهای خدمات‌رسانی مثل بهزیستی، شبکه بهداشت و کمیته امداد وارد عمل شوند.

نم نبات تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش طرح مرهم (طرح توانمندسازی معلمان در شناسایی نشانگان آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان) بود که امسال نیز این طرح ادامه خواهد داشت تا چنانچه معلمی در کلاس خود با این گروه از دانش‌آموزان مواجه بود آن را شناسایی کند و به مراجع مربوط ارجاع دهد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *