فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

چرا کره بادام زمینی بخوریم

چرا کره بادام زمینی بخوریم

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

برخلاف بیشتر نقاط دنیا در کشور ما کره بادام زمینی محبوبیت زیادی ندارد! اگر اغراق نباشد باید گفت بیشتر افراد آن را دوست ندارند و کسانی هم که مصرف می‌کنند یا ورزشکار هستند یا به دنبال رژیم‌های لاغری قدم برمی‌دارند!

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از سلامت نیوز، اما اگر بدانید که این کره چقدر خاصیت دارد باز هم آن را نادیده می‌گیرید؟! با هم چند مورد از فواید آن را به نقل از «فرارو » مرور می کنیم:

را کره بادام زمینی بخوریم جلوگیری از سرطان پروستات| کره بادام زمینی منبعی غنی از چربی‌های سالم و مواد مغذی معدنی است. ویتامین E بسیاری دارد و می‌تواند در درمان پروستات و همچنین جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات مفید باشد.

میان وعده مفید برای بچه‌ها| از آن جا که کره بادام زمینی پروتئین بالایی دارد و بچه‌ها برای رشد مناسب به پروتئین نیاز دارند، یک میان‌وعده‌ مفید و سالم برای آن هاست. البته حتما قبل از این که فرزند شما کره بادام زمینی بخورد از حساسیت نداشتن او به این ماده باخبر باشید.

ایجاد خواب راحت| کره بادام زمینی به دلیل داشتن هورمون سروتونین و ملاتونین که مربوط به خواب هستند در این زمینه بسیار کمک حال شما خواهد بود و خوابی آسوده و راحت را به شما هدیه می‌کند.

کاهش فشار خون| کره بادام زمینی که فاقد نمک باشد برای افرادی که فشارخون بالا دارند، خیلی مفید است. وجود پتاسیم در این کره باعث انقباضات عضلانی می‌شود و در نتیجه فشار خون پایین می‌آید.

کاهش خطر ابتلا به دیابت| برای کنترل میزان قند خون در افراد دیابتی بسیار پیشنهاد می‌شود که روزانه یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی بخورند. اگر در طی روزهای هفته به مدت 5 روز کره بادام زمینی مصرف کنید خطر ابتلا به دیابت را در شما کم خواهد کرد.

یک خوراکی پرخاصیت برای زنان باردار| از آن جا که کره بادام زمینی حاوی فولیک اسید مناسبی است و در دوران بارداری مصرف فولیک اسید توصیه می‌شود و از ناهنجاری‌های مادرزادی جلوگیری می‌کند، بهتر است که خانم‌های باردار کره بادام زمینی را در برنامه غذایی شان بگنجانند.

بالا بردن سطح احساس سیری| چربی‌ها و پروتئین موجود در کره بادام زمینی در به وجود آوردن احساس سیری خیلی مفید عمل می‌کنند. اگر در وعده‌ صبحانه کره بادام زمینی را به همراه نان تست مصرف کنید، دیرتر احساس گرسنگی خواهید داشت. البته باید درنظر داشته باشید که مصرف بیش از حد کره بادام زمینی به دلیل داشتن چربی می‌تواند معکوس هم عمل کند. پس بیشتر از 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در روز مصرف نکنید.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری