فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

مقابله با آسیب‌های اجتماعی با رویه‌های گذشته امکان پذیر نیست

مقابله با آسیب‌های اجتماعی با رویه‌های گذشته امکان پذیر نیست

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رییس جمهور با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی با رویه‌های گذشته و اقدامات معمول امکان پذیر نیست بر ضرورت بازنگری در فرآیند تصمیم تا اقدام و عمل در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی که عصر امروز سه‌شنبه برگزار شد، انگیزه دغدغه‌مندانه، شناخت مسیله و احصاء تخصصی و روشمند راهکارها را لازمه مقابله مؤثر با آسیب‌های اجتماعی دانست و بر نظارت ویژه بر چگونگی اجرای راهکارها به‌عنوان ضمانت اجرایی آنها تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی با رویه‌های گذشته و اقدامات معمول امکان پذیر نیست بر ضرورت بازنگری در فرآیند تصمیم تا اقدام و عمل در این حوزه تاکید و تصریح کرد: لازمه جبران عقب ماندگی‌های گذشته، حرکت تحولی توأم با کار جهشی و جهادی است.

رئیس جمهور همچنین وزیر کشور را مکلف کرد میزان اثربخشی و کارآمدی قوانین مربوط به مقابله با آسیب‌های اجتماعی را بررسی کند تا در صورت لزوم نسبت به اصلاح آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیسی طرح نهضت سلامت اجتماعی در کشور را از جمله مهمترین برنامه‌های دولت در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بر شمرد و تحقق آن را نیازمند کار جهادی دانست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی مقابله با آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از کارکرد و ظرفیت‌های کم نظیر مساجد را در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی خواستار شد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارای سهم، نقش و مأموریت هستند و سیاست‌های نظام و دولت برای مقابله با این آسیب‌ها باید اولویت دستگاه‌های مذکور باشد، سازمان اجتماعی کشور را ملکف نمود که پیگیری جدی انجام وظایف دستگاه اجرایی را در رفع آسیب‌های اجتماعی از آنها مطالبه‌گری نماید.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *