فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعامل مراکز دانشگاهی با بهزیستی است

کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند تعامل مراکز دانشگاهی با بهزیستی است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی اصفهان گفت: پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند تعامل مراکز دانشگاهی با این نهاد حمایتی است زیرا هم‌افزایی بخش‌ها و دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی با بهزیستی به عنوان نهاد حمایتی و خدمتگزار می‌تواند در کاهش شیب آسیب‌های اجتماعی در بین سنین مختلف مردم جامعه بسیار موثر باشد.

ناصر چاوشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای که به‌تازگی بین بهزیستی استان و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان منعقد شده است، افزود: هدف از این اقدام، تعامل قوی و موثر در امور آموزشی، پژوهشی، درمانی بین دانشگاه و این نهاد است.

مدیرکل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه اولویت بهزیستی اصفهان در سالجاری مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی و رشد و ارتقای خدمت رسانی است، گفت: این نهاد یک محیط پژوهشی عینی و کاربردی در ابعاد مختلف و گزینه مناسبی برای همکاری بین‌‎بخشی است.

وی استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی برای برگزاری اردوهای جهادی در زمینه‌های پزشکی، روانشناسی و رسیدگی بهتر به مددجویان در حال تحصیل بهزیستی را از جمله اولویت‌های بهزیستی در سالجاری برشمرد.

چاوشی یادآور شد: در زمان حاضر بهزیستی در سه حوزه تخصصی از جمله «توانبخشی» به‌منظور ارائه خدمت به افراد دارای معلولیت در پنج گروه ناشنوایی، نابینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و اعصاب و روان فعال است.

وی با اشاره به وجود حدود ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی گفت: ۲۴۰ مرکز در استان شامل ۶۶ مرکز شبانه‌روزی، ۱۲۶ مرکز روزانه، ۴۵ مرکز ویزیت در منزل و پنج مرکز مراقبت در منزل اقدام به ارائه خدمت به این توانخواهان می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان افزود: در مجموع ۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر مددجو در مراکز چهارگانه بهزیستی خدمات مستقیم می‌گیرند.

وی به وجود یک شیرخوارگاه در مرکز استان برای نگهداری نوزادان تا سه سالگی اشاره کرد و گفت: اکنون در این مرکز ۵۲ کودک نگهداری می‌شوند.

چاوشی افزود: همچنین ۴۰ خانه کودک و نوجوان در سطح استان دایر است که در آنها ۴۵۰ فرزند به تفکیک جنسیت و سن، نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به حوزه متنوع و گسترده ارائه خدمات و مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان اصفهان افزود: این مهم می‌طلبد که تعامل و هم افزایی مراکز علمی و پژوهشی با این نهاد حمایتی بیش از پیش وسعت یابد و فعال شود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *