فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دادستان کل کشور:کمیته امداد می تواند موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کند

دادستان کل کشور:کمیته امداد می تواند موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

دادستان کل کشورگفت: کمیته امداد با برنامه‌ها و اقدامات حمایتی خود می‌تواند موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری فارس، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دیدار کرد.

در این دیدار دادستان کل کشور با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی کمیته امداد در جهت محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این کمیته گفت: یکی از محوری‌ترین مسائل قرآن کریم، توجه به احسان و نیکوکاری و انفاق در راه خدا است.

وی با تجلیل از نگاه جامع و نافذ امام خمینی (ره) در ضرورت وجود یک نهاد برای رسیدگی به وضعیت محرومان گفت: امام راحل همواره بر خدمت به آحاد مردم بالاخص محرومان و مستمندان تأکید داشتند و در این راستا در همان ابتدای انقلاب و در اسفندماه سال ۱۳۵۷ دستور تاسیس کمیته امداد را صادر فرمودند و اکنون برکات این تصمیم بر همگان مشخص و آشکار است.

هرجا از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد امور بهره گرفتیم، موفق‌تر بودیم

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد یکی از ظرفیت‌های بالای این نهاد را مردمی بودن آن دانست و گفت: معتقد هستیم برای موفقیت و پیشبرد اهداف باید از ظرفیت‌های مردم بهره برد. ما هرجا از ظرفیت‌های مردمی برای پیشبرد امور بهره گرفتیم، موفق‌تر بودیم و کار‌ها بهتر و کم‌هزینه‌تر انجام گرفت.

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه کمیته امداد در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کمیته امداد با برنامه‌ها و اقدامات حمایتی خود می‌تواند موجبات کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم آورد.

وی به تفاهمنامه میان دادستانی کل و کمیته امداد امام خمینی (ره) که در سال گذشته منعقد شد اشاره کرد و گفت: تعامل و هم‌افزایی دستگاه قضا و کمیته امداد در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی دو نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد

در این دیدار بختیاری، رئیس کمیته امداد ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضایی با این کمیته به خصوص تفاهمنامه‌ای که با دادستانی کل مبادله شده و منشاء برکات بوده است به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های انجام گرفته پرداخت و گفت: با لطف خداوند متعال و با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی دو نفر به بالا صاحب خانه خواهند شد و دیگر در روستا‌ها مددجوی بی مسکن نخواهیم داشت.

کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش بوده است

وی افزود: یکی از نکاتی که بسیار ارزشمند و قابل توجه است این می‌باشد که با اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در این سال‌ها دچار سختی و تنگنا شده و تورم افزایشی بوده است، اما نه تنها کمک‌های مردمی به کمیته امداد روندی کاهشی نداشته بلکه کمک‌های مردم سال به سال رو به افزایش بوده است که نشان از دینداری و همراهی و همدلی مردم دارد.

بختیاری در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است، تصریح کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته، با کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در امر اشتغال به توانمندی رسیده و ان‌شاءالله تا پایان سال از تحت پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

تعداد قابل توجهی از مددجویان ما رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کرده‌اند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به یکی دیگر از دستاورد‌های این کمیته اشاره کرد و گفت: حمایت‌های کمیته امداد صرفا کمک‌های مادی و اقتصادی نیست بلکه سعی کرده علاوه بر تامین نیاز‌های مادی، حمایت‌های معنوی از مددجویان داشته باشد. از جمله با حمایت‌ها و اقدامات صورت گرفته تعداد قابل توجهی از مددجویان ما رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کرده و تعداد قابل توجهی در دانشگاه فرهنگیان و نیز وزارت آموزش و پرورش پذیرفته شده اند و البته که حمایت‌های تحصیلی ما همچنان از این دسته از مددجویان مستعد ادامه خواهد داشت.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *