فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو
رابطه ی شاد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

چگونه رابطه ی شادی داشته باشیم؟

زمانی که یک رابطه طولانی مدت را تجربه می کنید متوجه می شوید که نزدیک شدن به هم و رابطه جنسی به تدریج کم رنگ تر می شود و مسائل مهم تر از آن جلب توجه می کنند. زوج ها می ‌توانند زندگی خوب، شاد و مثبتی داشته باشند حتی زمانی که این لحظات صمیمی در اتاق ‌خواب کم ‌تر و کم‌ تر می ‌شوند.

به عبارت دیگر هر چقدر عمق رابطه بیشتر می شود، مسائل مهم تری از رابطه جنسی در رابطه نمود پیدا می کند. درست است که مسائل جنسی هم بسیار مهم است و در خیلی موارد در بین زوجین می تواند باعث اختلاف باشد ولی اگر در رابطه عقلی و عاطفی با همسر خود به درجه بالایی برسید مسائل جنسی و تأثیر آن بر رابطه تان کم رنگ تر می شود.

پس چه چیزهای دیگری در یک رابطه مهم‌ تر از صمیمیت فیزیکی هستند؟ بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تلاش کرده تا در این مقاله شما را با این مسائل آشنا کند.

احترام متقابل به یکدیگر را فراموش نکنید

نکته ی مهمی که در روابطه و زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت است، احترام متقابل به یکدیگر است. زمانی که زوجین احترام کلامی و رفتاری یکدیگر را حفظ کنند، از بروز بسیاری از اختلافات جلوگیری می شود و کم کم متوجه می شوند که دو فرد متفاوت با دو طرز فکر مختلف هستند که این تفاوت  نیازمند درک و احترام متقابل است.

همه انسان ها با هم در زمینه های مختلفی مثل اخلاق، شخصیت، علایق، سلیقه و… تفاوت دارند، ما باید بدانیم که باید هر فرد را همان طور که هست قبول کنیم و سعی نکنیم تا فرد را به دل خواه خودمان تغییر دهیم.

اگر هم می بینیم تفاوت های زیادی وجود دارد و نمی توانیم با درک کردن با آن مسائل کنار بیاییم باید به فرد احترام بگذاریم و در همان اوایل آشنایی، وقتی که او را با معیار های خودمان ارزیابی کردیم به او بگوییم که اختلاف زیادی داریم و بهتر است در کنار هم نباشیم، ولی به هیچ وجه نباید شخصیت فرد مقابل را به زور به میل خودمان تغییر دهیم.

رابطه ی شاد
رابطه ی شاد

 هدف یکسان داشته باشید

هر چقدر که از رابطه ی شما می گذرد و عمق رابطه ی شما بیشتر می شود ، این نکته ی مهم را به یاد داشته باشید که شما همون انسان هایی هستید که در اولین روز آشنایی بودید و اهدافی را باهم تعریف نمودید. پس با تمام توان خود برای اهداف مشرک تان زحمت بکشید تا هر دو نتیجه ی لذت بخش آن را ببینید.

این بدین معنی نیست که دقیقا باید یک کار را انجام دهید و شغلتان یکسان باشد، بلکه هر کدام باید برای رشد رابطه تان تلاش کنید و در کنار آن هر کدام باید تمام تلاش تان را در شغل خود نیز بکنید تا بتوانید در کنار هم زندگی رویایی خود را بسازید.

به یکدیگر گوش بدهید

خوب گوش دادن و خوب شنیدن، یک هنر است! هنری که در زندگی مشترک و روابط عاطفی نقش آن دو چندان می شود. اگر هنر خوب شنیدن و صبوری را بلد باشید، قطعا یکی از راه های شاد زیستن را بلدید.

زمانی که همسرتان می خواهد راجب موضوعی با شما صحبت کند باید با صبر و حوصله به تمام حرف هایش گوش کنید، باید به تمام کلمات دقت کنید، نباید زود قضاوت کنید و باید صبر کنید تا حرف هایش کاملا به پایان برسد و بعد شما صحبت کنید.

پشتیبان یکدیگر باشید

در بسیاری از مواقع در زندگی، پیشامد هایی اتفاق می افتد ما نیاز داریم به یک نفر تکیه کنیم و او فقط ما را درک کند، حامی ما باشد. حتی اگر در جهت رفع مشکل  کاری از او ساخته نباشد.

حمایت روانی یکی از جنبه های مهم رابطه ی عاطفی است که درصورت وجود آن ، سلامت و آرامش روانی به میزان زیادی فراهم می شود. شما با درک شرایط همسرتان این اطمینان فکری را به آن می دهید که او در مشکلش تنها نیست و شما از او حمایت می کنید.

رابطه ی شاد
رابطه ی شاد

در مورد انتظاراتتان واقع بین باشید

درک کنید که یک نفر نمی تواند تمامی انتظارات و نیازهای شما را برآورده کند. بنابراین سعی کنید انتظارات واقع بینانه از همسرتان داشته باشید و درک کنید تنها کسی که می تواند شما را خوشحال کند او نیست، تا یک زندگی رضایت بخش داشته باشید و باید همتن طور که گفتیم برای رشد زندگی تان، هر دو در کنار هم تلاش کنید.

به یکدیگر اعتماد داشته باشید

اصل و زیر بنای رابطه، اعتماد است. رابطه ‌ای که باعث بی اعتمادی می ‌شود می ‌تواند سؤظن را به همراه داشته باشد، صرف نظر از این که چقدر در رختخواب با هم هستند. اگر به او اعتماد داشته باشید نیاز به چک کردن مداوم شریک خود را احساس نخواهید کرد. همچنین هر بار که او به پیغام‌ هایتان پاسخ نمی ‌دهد، درگیر اتهامات بی ‌اساس نمی شوید.

نسبت به هم شور و حرارت بیشتری داشته باشید

شور و اشتیاق تنها برابر صمیمیت در تخت‌ خواب نیست. اشتیاق شما منحصرا مربوط به اتاق خواب نیست و می تواند شامل تعهد شما برای حل مشکلات رابطه باشد. با این شرایط به راحتی هر مشکلی را حل خواهید کرد و کدورت و ناراحتی باقی نمی ماند.

 

برای مطالعه در مورد ازدواج منطقی کلیک کنید