فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

درمانی جدید برای نوعی نادر از سرطان کودکان‌

درمانی جدید برای نوعی نادر از سرطان کودکان‌

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

نتایج یک کارآزمایی نشان داد درمانی جدید برای نوعی نادر از سرطان کودکان‌ که ترکیبی از داروهای ضدتومور و شیمی‌درمانی است‌، احتمال بهبودی بیماران را افزایش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا، این روش «نوروبلاستوما»، شکلی نادر از سرطان را که در سلول‌های عصبی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهد.

متخصصان واحد کارآزمایی‌های بالینی مرکز پژوهش سرطان انگلیس در دانشگاه بیرمنگام پی بردند ترکیب داروهای مهارکننده رگ‌زایی که مانع تشکیل رگ‌های خونی در تومورها می‌شود با داروهای مختلف شیمی‌درمانی به کوچک‌تر شدن تومور در جوانان منجر می‌شود.

به گفته این متخصصان، حدود ۲۶ درصد از افرادی که با «بواسیزوماب» درمان شدند، بهبود یافتند اما بهبودی گروه کنترل ۱۸ درصد بود.

در افرادی که این دارو را مصرف کردند، میزان بقای یک ساله بدون پیشرفت بیماری نیز بهتر بود.

این یافته‌ها که در نشریه «کلینکال انکولوژی» منتشر شد، نشان می‌دهد ۱۶۰ کودک و جوان یک تا ۲۱ ساله از ۴۳ بیمارستان در ۱۱ کشور اروپایی تصادفی انتخاب‌ شدند و به نیمی از آنها افزون بر درمان‌های متداول، داروی ضدرگ‌زایی به نام بواسیزوماب داده شد.

والدین «عبدالله میر»، دانش‌آموز اهل بیرمنگام که بعد از تشخیص سرطانی نادر در سال ۲۰۱۷ به او گفته شده بود احتمال کمی دارد زنده بماند، می‌گویند بعد از بی‌ نتیجه ماندن دو دوره مختلف [مصرف] داروهای شیمی‌درمانی، او زندگی‌اش را به این کارآزمایی بالینی مدیون‌ است.

«بشری میر»، مادرش در این باره گفت: این آخرین امید ما بود. ناامید شده بودیم چون دو شیمی درمانی مفصل انجام داده بود که اصلا تومورهایش را کوچک نکرده بودند. چاره دیگری نبود؛ برای همین ثبت‌ نام کردیم و تصورمان این بود که حتی اگر این کار فایده‌ای برای عبدالله نداشته نباشد، شاید بتواند به فرد دیگری کمک کند.

عبدالله ۱۰ ساله اکنون بعد از هشت ماه درمان، یک فوتبالیست مشتاق و طرفدار منچستر یونایتد است و در مدرسه ابتدایی فناوری شرلندز در سندول درس می‌خواند.

«سایمون گیتس»، پروفسور آمار زیستی و کارآزمایی‌های بالینی دانشگاه بیرمنگام‌ و نویسنده ارشد این مقاله گفت که این کارآزمایی «نتایج بسیار جالبی» داشته است.

او افزود: امیدواریم این نتایج ما را به یافتن درمان‌هایی برای کودکان مبتلا به نوروبلاستوما نزدیک‌تر کند.

در حال حاضر، نتایج درمانی برای کودکان مبتلا به این سرطان وحشتناک، بسیار ضعیف است و بنابراین حتی افزایش‌های به نظر ناچیز در احتمال کاهش حجم تومورهای بیمار اهمیت دارد.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر «لورا دنیلسون»، مدیر پژوهش کودکان و جوانان در مرکز پژوهش سرطان انگلیس که بخشی از تامین مالی این کارآزمایی را به عهده داشت، گفت: این پیشرفت‌های تدریجی در درمان بیماران مبتلا به سرطان بسیار مهم‌ هستند و دیدن اینکه معیار مراقبت در سراسر انگلیس هم‌ اکنون بر پایه این نتایج به‌روزرسانی شده و گزینه‌های درمانی بیشتری در اختیار کودکان مبتلا به نوروبلاستوما می‌گذارد، فوق‌ العاده است.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری