فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

«بیماری‌های قلبی» مهم‌ترین علت مرگ و میر است

«بیماری‌های قلبی» مهم‌ترین علت مرگ و میر است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی بیهوشی قلب، مهم‌ترین علت مرگ و میر افراد را بیماری‌های قلبی دانست‌.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا جلالی، رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی بیهوشی قلب در مراسم افتتاحیه این کنگره که صبح چهارشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در روزهای برگزاری این کنگره بتوان در حوزه قلب به ویژه بیهوشی، جراحی و حوزه‌های پیرامون قلب مباحث به روز توسط ۱۲۰ نفر از اساتید و پژوهشگران به خوبی ارائه شود.

وی افزود: در این کنگره دو موضوع مدنظر است؛ یکی حوزه‌های لبه دانش که دنیا به سرعت در حال حرکت به آن سمت است و دیگری حوزه هوش مصنوعی است که یکی از حوزه‌های اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود. ما اکنون درون هوش مصنوعی هستیم و بسیاری از بسترها از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

جلالی بیان کرد: تمام داروهای بیهوشی بر روی مغز اثر می گذارند و متخصصین بیهوشی باید از مغز مراقبت کنند. نوروساینس سال‌هاست که در حال توسعه است؛ لذا باید با آن آشنا شویم و اطلاعاتمان به روز باشد.

وی اضافه کرد: پزشکی شخص محور در مطالعات نشان دهنده آن است که آینده پزشکی مختصص به این موضوع است که در کنگره امسال مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس چهارمین کنگره بین المللی بیهوشی قلب بیان کرد: مهم ترین علت مرگ و میر، بیماری‌های قلبی است در این همایش باید نقش مهم و جدی را برای متخصصان بیهوشی قلب ترسیم کنیم.

وی گفت: نمایشگاه‌های تحقیقاتی ویترینی از تولید دانش است اکنون ۸۵ میلیون جمعیت در کشور داریم که ۲ درصد تولید ملی دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم و جای مسرت است در سال‌های اخیر با سرعت بسیار خوب در حوزه تولید دانش پیشرفت داشته‌ایم و یک سوم تولیدات ملی در حوزه پزشکی است.

جلالی گفت: پیشرفت‌های جدی در حوزه جراحی‌ها مدیون پیشرفت رشته بیهوشی است و اهمیت به این حوزه پزشکی بسیار مهم است.

چهارمین کنگره بین‌المللی بیهوشی قلب از امروز ۲۰ دی تا ۲۲ دی در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

آخرین مطالب

اشتراک گذاری