فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دلایل افول اخلاق و افزایش آسیب‌ اجتماعی از زبان معاون قوه قضاییه

دلایل افول اخلاق و افزایش آسیب‌ اجتماعی از زبان معاون قوه قضاییه

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه دلایل افول اخلاق و افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور را تشریح کرد و گفت: اگر مسوولان در سال‌های گذشته به فرامین رهبر معظم انقلاب توجه می‌کردند شاهد آسیب‌های اجتماعی با این وسعت نبودیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، اصغر جهانگیر روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان اظهار کرد: افول اخلاق در جامعه دلایل متعدد و متفاوتی دارد که واکاوی علل وقوع جرایم انجام شده است.

وی ادامه داد: با وجود کاستی‌ها و مشکلات دهه اول انقلاب اسلامی به دلیل جنگ تحمیلی شاهد تثبیت نرخ جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی بودیم به این معنی که در سایه دفاع مقدس، سرمایه عظیم اجتماعی در کشور ایجاد شد و همین مساله بسیاری از آسیب‌ها را حل کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: در دهه دوم انقلاب اسلامی با افزایش تورم و فشار طبقاتی بخشی از آسیب‌های اجتماعی و جرایم افزایش پیدا کرد که برنامه‌ریزی غیرواقعی، خشکسالی و بیکاری و مهاجرت‌های بی رویه از روستاها به شهرها از جمله علل آن بوده است‌.

جهانگیر با بیان اینکه روند رو به رشد مهاجرت قبل از انقلاب اسلامی هم وجود داشت، افزود: نمی‌توان مهاجرت را عامل اساسی در افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه‌نشینی در دهه‌های اخیر دانست.

وی با بیان اینکه در دهه سوم انقلاب اسلامی شاهد کاهش آسیب‌ها و وقوع جرایم با شیب کُند بودیم، تصریح کرد: علل این مساله رونق اقتصادی، توسعه فرهنگی، انسجام اجتماعی و امثال آن گزارش شده است.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه؛ در دهه چهارم انقلاب اسلامی با افزایش جرایم و آسیب‌ها با شیب جهشی مواجه هستیم و علل آن هم عوامل درونی و بیرونی است.

جهانگیر تاکید کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی، نتیجه ۴۰ سال خباثت به سرپرستی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر کشورهای استعماری در ایجاد شکاف خود را نشان داد. از سویی دیگر نقش سوءمدیریت‌ها و تشدد نهادی در بین دستگاه‌های اجرایی و غفلت در حوزه خانواده از علل درونی بروز آسیب‌های اجتماعی است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *