فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

ایجاد اشتغال بهترین راهکار برای پیشگیری از بازگشت افراد به دام اعتیاد

ایجاد اشتغال بهترین راهکار برای پیشگیری از بازگشت افراد به دام اعتیاد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد  به نقل از ایسنا، رئیس بهزیستی ابهر گفت: یکی از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از بازگشت دوباره افراد ترک کرده به دام اعتیاد ایجاد اشتغال است.

علی لطیفی با بیان اینکه در حال حاضر دو مرکز فعال ترک اعتیاد در ابهر در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: یکی از این مراکز در هیدج و یکی نیز در منطقه فنوش‌آباد ابهر مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه کمپ ترک اعتیاد هیدج از کمپ‌هایی است که طرح کشوری جمع‌آوری معتادان متجاهر را اجرا می‌کند، تصریح کرد: این کمپ شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و توابع آن را نیز پوشش می‌دهد که در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه هم به لحاظ فنی و ایمنی و هم به لحاظ نحوه کار نظارت مستمر بر فعالیت این کمپ‌ها وجود دارد، ادامه داد: اکیپی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های مرتبط هر ۱۵ روز یک باز از مراکز ترک اعتیاد شهرستان بازدید کرده و تذکرات لازم را ارائه می‌کنند.

رئیس بهزیستی ابهر با اشاره به نقش موثر مراکز ترک اعتیاد در بازگشت معتادان به آغوش خانواده و جامعه، تصریح کرد: یکی از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از بازگشت دوباره افراد ترک کرده به دام اعتیاد، ایجاد اشتغال است.

وی با توضیح اینکه آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال برای افراد دچار اعتیاد است، تصریح کرد: در همین راستا مربیان فنی و حرفه‌ای به مراکز ترک اعتیاد جهت ارائه آموزش‌های لازم بر حسب استعداد و علاقه افراد اعزام می‌شوند.

لطیفی با تاکید بر اینکه برای حمایت از افرادی که اعتیاد خود را ترک کرده‌اند در حوزه اشتغال تسهیلات در نظر گرفته شده است، ادامه داد: این تسهیلات به کسانی تعلق می‌گیرد که ۱۸ ماه از پاکی آنان گذشته است که در همین راستا امسال در ابهر به ۱۰ متقاضی تسهیلات ارائه شده است.

رئیس بهزیستی ابهر اجرای طرح پازک که برنامه پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان و نوجوانان با عنوان توانمندسازی زنان دارای همسر معتاد نیز از برنامه‌هایی است که در حوزه اعتیاد در ابهر دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه و فرزند ایمن» با شعار «آیا می‌دانید الان فرزندت کجاست» برگزار می‌شود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *